Το όνειρο κάθε επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης, παλαιάς ή νέας, είναι η δημιουργία ονόματος στην αγορά, αλλά πρωτίστως η δημιουργία καλής φήμης μεταξύ των καταναλωτών. Για την Interamerican, αυτό αποτελεί πλέον μια συνεχή πραγματικότητα, αλλά ταυτόχρονα και μια πρόκληση για τη διατήρησή της. Όταν για πέμπτη φορά, σε σύνολο επτά ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο του διεθνούς θεσμού «Famous Brands», κατακτά την πρώτη θέση σε «ψήφο εμπιστοσύνης» των πολιτών μεταξύ των εταιρειών της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, τότε σίγουρα δεν είναι τυχαίο, δεν είναι συγκυριακό, είναι η ύψιστη επιβεβαίωση της διαχρονικής αξίας της επιχείρησης και των προϊόντων της.
Ο Γιώργος Κώτσαλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican, αναφερόμενος στη διάκριση δήλωσε: «Σε μια περίοδο κατά την οποία η ύφεση, που πλήττει τις αγορές, μεταφράζεται σε κρίση εμπιστοσύνης, αποτελεί οδηγό πορείας για την Interamerican η σταθερότητα της αξιοπιστίας της. Για μια ακόμη χρονιά, η θετική γνώμη του κοινού για την Εταιρεία που την αναδεικνύει στην πρώτη θέση του ασφαλιστικού κλάδου στο πεδίο της φήμης, συνιστά επιβράβευση των αξιών που πρεσβεύει έμπρακτα η Interamerican. Η διακυβέρνηση, η διαφάνεια, ο επαγγελματισμός, η καινοτομία, η απόδοση αξίας στους ασφαλισμένους, το ενδιαφέρον για τους εργαζόμενους και συνεργάτες, η υπευθυνότητα έναντι της ευρύτερης κοινωνίας και η ευαισθησία για το φυσικό περιβάλλον αντανακλώνται όχι μόνο στα οικονομικά αποτελέσματα, στην ευρυθμία της Εταιρείας και στην ηγετική θέση της στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, αλλά και στη δημόσια εικόνα της. Γι’ αυτό, η αναγνώριση της Interamerican στα Famous Brands δικαιώνει τις εταιρικές στρατηγικές επιλογές και κυρίως, την πολύπλευρη επαγγελματική και κοινωνική συνεισφορά των ανθρώπων της».
Η έρευνα κάλυψε 34 συνολικά κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών και διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τη μέθοδο C.A.W.I. μέσω της προηγμένης ψηφιακής πλατφόρμας της Digipoll, σε συνεργασία με τη WIZZARD – From wisdom to magic και το Reputation Management Institute. Η έρευνα εκφράζει την αυθόρμητη επιλογή της μάρκας με την καλύτερη φήμη στην Ελλάδα στις επιλεγμένες κατηγορίες, χωρίς τη βοήθεια λίστας και μέχρι 3 αναφορές από τους ερωτηθέντες για κάθε κατηγορία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα, το 94% των ερωτηθέντων εμπιστεύονται τις μάρκες που διακρίθηκαν, το 92% ότι καλύπτει τις ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και το 90% ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που απολαμβάνουν ανταποκρίνονται στην αξία των χρημάτων που διαθέτουν γι’ αυτά. Από την έρευνα, εκτός των 34 χρυσών νικητών προέκυψαν 36 αργυροί και 37 χάλκινοι.
Σύμφωνα με τον Πέτρο Κωνσταντινίδη, Πρόεδρο της Hill & Knowlton Strategies και του Reputation Management Institute – RMI Athens, στις σημερινές συνθήκες υπάρχει ανάγκη ολιστικής προσέγγισης της διαχείρισης της φήμης, ενώ σύμφωνα με τον Μάκη Οβαδία, Γενικό Διευθυντή του RMI Athens, πέρα από την αναγνωρισιμότητα, η «χρυσή φήμη» προϋποθέτει διαχρονικά υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, οργανωμένη υποστήριξη προγραμμάτων κοινωνικής υπευθυνότητας και δημιουργία θετικής δημοσιότητας και «εμπειρίας». Η Έλενα Μαθιού, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Wizzard – From wisdom to magic, αναφέρει ότι η φήμη μιας μάρκας της επιτρέπει να χαίρει μιας αντίληψης «αξίας» πολύ πέρα από την καθαρή «φυσική» της αξία, την ξεχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες και καθορίζει το «μέγεθος» αυτής της άυλης, αλλά τόσο πολύτιμης «αύρας» ενός σήματος/μάρκας, που ονομάζεται «υπεραξία» (Goodwill) και είναι δύναμη για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας, υγείας και μακροβιότητας.
Μα γιατι αργει να επαναγορασει ο Κοντομηνας, πιο φτηνα δεν γινεται!
Δεν συμβουλευεται τον φιλο του Μαρινοπουλο που επαναγορασε τα Carrefour στο ναδιρ της χρηματιστηριακης (εικονικης) αξιας τους;
Δε νομίζω να είναι και τόσο φθηνή η καλύτερη και πιο υγειής εταιρία της Ελληνικής αγοράς…
Και όμως, φίλοι:
-Επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη συνεχώς τα τελευταία χρόνια και παρά τα 114 εκατ. από το κούρεμα της συμμετοχής στην «εθνική σωτηρία» (PSI), δεν χρειάστηκε να βάλει ούτε ένα ευρώ κεφάλαια για τη φερεγγυότητά της, λόγω υψηλής αποθεματοποίησης.
-Σταθερά 2η σε συνολικό μερίδιο αγοράς (την… πρώτη την ξέρετε) και παραγωγικά με μεγάλη αντίσταση στην ύφεση, αντίθετα στην πτώση της αγοράς.
-Καινοτομίες και ανοίγματα στη διανομή με τολμηρές επιλογές και επενδύσεις, που οι άλλοι τις βλέπουν με το κυάλι.
-Σοβαρές συνεργασίες και δεσμεύσεις διεθνώς, που μόνο σημαντικοί οργανισμοί αναλαμβάνουν – αυτοί που μπορούν – στην Ελλάδα ποιός άλλος;
-Διακυβέρνηση προωθημένη, που αναγνωρίζεται με τα πιο αυστηρά κριτήρια και «σταθμά» και κουλτούρα διαφάνειας χωρίς τα γνωστά ελληνικά κουσούρια.
-Και αυτά σε μια αγορά που είναι προτελευταία στη φήμη των κλάδων με βάση την ίδια έρευνα – σκεφθείτε που θα ήταν χωρίς την INTERAMERICAN να τραβάει το κάρο…
Γιατί λοιπόν σας πάει σε «άλλα» σχόλια η εύλογη πρωτιά; Ξέρουμε κι άλλες τέτοιες εταιρείες στην πολύπαθη και μίζερη αγοράς μας; Κάνει καλό να αναγνωρίζουμε και να ξεπερνάμε τις κακοπροαίρετες μηδενιστικές ζήλιες. Ας καταλάβουμε την εποχή που έρχεται, μήπως και δούμε ποιοί θα φύγουν και πώς… και ποιοί θα μείνουν.
Η πρώτη επιτυχία της INTERAMERIKAN οφείλετε στην επιλογή του ονόματος, το οποίο υποσυνείδητα παραπέμπει στην Δίκαια και ευτυχή Αμερική που το Χόλυνγγουτ συστηματικά καλιέργησε παγκοσμίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Τα υπόλοιπα είναι καθαρά θέμα ευφυούς στάσης απέναντι στην αγορά.
Τί περίεργη σύμπτωσι !… τό μεγάλο μου πρόβλημα μέ τήν συγκεκριμένη ἐταιρεία στήν ὁποία ἐργάζομαι ἀπό τό 1992 ἦταν πάντα αὐτό ἀκριβῶς , τό όνομά της.Μοῦ ἔδινε τήν ”ὀδυνηρή” ἐντύπωσι τῆς ἀμερικανόδουλης πατέντας ἄν ἐστίαζα στό ὄνομα αὐτὀ καθ΄αὐτό καί ὄχι στήν ἐκπληκτικά ”εὐφυή στάσι ἀπέναντι στήν ἀγορά” ὅπως πολύ εὔστοχα παρατηρεῖτε! Ἡ πρόσφατη συμπλήρωσι στο Ἰντεραμέρικαν μέ τόν ”ὑπότιτλο” part of Achmea δίνει μία λίαν ἀποδεκτή ἀλλά καί εὔηχη …ἀναθάθμισι σ΄ἐπίπεδο ὀνόματος.
Βέβαια, μιά κατ΄ἐξοχήν ”εὐφυής στάσι”, πού ἐμένα μοῦ ἐπέτρεψε νά παραμείνω ἕως σήμερα, μελπηδόν κι ὅλας, στόν κλάδο , ἦταν καί ἡ μόνιμη καί ἀπρόσκοπτη ἀνάδρασις τῶν ἀναγκῶν ἀπό τήν πλευρά τῆς ἀγορᾶς πρός τήν ἐταιρεία.Ἔνοιωθα ἐξ ἀρχῆς ὅτι ἀνήκω ”στήν ” Ἑλλάδα πού δημιουργεῖ” ὅταν σκεφτόμουνα ὅτι ὁ ἐπαγγελματικός ..θούριος εἶναι σταθερά ἡ ἐπωδός : ”ἡ Αῦτοῦ Ἐξοχότης ὁ Πελάτης”!! (αὐτό μοῦ ἔδινε περιθώρια νά τακτοποιῶ καί τήν ”ἀντικαπιταλιστική μου” συνείδησι!)
Κυρία Κουκουλά, με παρεξηγήσατε.
Το σχόλιό μου έχει διαπιστωτικό χαρακτήρα και καθόλου επικριτικό. Διαπιστώνω δε μια επιθετικότητα στο ύφος σας που με θλίβει.
Σας βεβαιώ ότι σέβομαι τον ευφυή επαγγελματία διότι υπήρξα κάποτε τέτοιος. Και η επιλογή του συγκεκριμένου ονόματος ήταν μια ευφυής πράξη η δε έντιμη στάση απέναντι σε μια φαύλη αγορά ακόμη πιο ευφυής.
Όμως οι κανόνες της αγοράς που εσείς διαμορφώσατε σας ωθούν σε υπερβάσεις που λίγο απέχουν από την ύβρη απέναντι στην αρμονία του Κόσμου και αυτή έχει πλέων διαταραχθεί. Η Νέμεση ξεκίνησε, εσείς είστε αρκετά ευφυής να σταθείτε έντιμα απέναντι στα επερχόμενα;
κ.Βαρελίδη,
καμμία παρεξήγησι καί καμμία ἐπιθετικότητα δέν ἔθεσα μέ ὅσα ”διηγήθηκα”.
Ἡ ἔντιμη στᾶσις δέ , στά ὅποια ἐπερχόμενα , ἐντός , ὅπως καί ἐκτός τῆς ἀγορᾶς ,εἶναι θέμα καθαρά προσωπικό καί μάλιστα ὁριοθετεῑ καί χαράζει καί τήν πορεῖα τῆς ἴδιας τῆς ἀγορᾶς.
.Μ’ἀρέσει νά σκέφτωμαι ὅτι στήν ”ἀγορά” ἀναπτύχθηκε τόσο τό ” ἀγοράζω” ὅσο καί τό ”ἀγορεύω΄΄ καί θεωρῶ πολύ σημαντικό νά προσεγγίζωνται τά συμβεβηκότα ὡς ρῆτρες ἐπιστημονικές παρά μάντεις κακῶν εἰδήσεων . Φαντάζομαι αὐτό ὁδηγεῖ στό εὐ τῆς φύσεως καί στήν ἁρμονία.
Τι εννοείτε όταν λέτε “Νέμεση”; Να σταματήσει η Interamerican να είναι η καλύτερη και πιο αξιόπιστη εταιρία στην αγορά για να μη “τη σπάει” στους άλλυς; Να δω οι άλλες εταιρίες πως θα ανταπεξέλθουν στο μέλλον..