H αμερικανική ρυθμιστική αρχή για την ασφάλεια οχημάτων ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει από τη Ford Motor Co. να ανακαλέσει 3 εκατομμύρια οχήματα με δυνητικά ελαττωματικούς αερόσακους σύμφωνα με το Reuters Takata.
Στο παρελθόν έχουν υπάρξει πολλές αναφορές στα ατυχήματα που ενδέχεται να προκαλέσουν οι αερόσακοι της Takata.
Βάσει όσων δήλωσε η National Highway Safety Safety Administration (NHTSA) οι Ford και Mazda Motor Corp. κατέθεσαν σχετικές αναφορές προκειμένου να αποφύγουν την ανάκληση οχημάτων με δυνητικά επικίνδυνους φουσκωτές, Ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό.
Η απόφαση θα απαιτήσει επίσης από την Mazda να ανακαλέσει και να επισκευάσει αερόσακους οδηγού σε περίπου 5.800 οχήματα. Οι ανακλήσεις θα καλύπτουν διάφορα οχήματα που σχετίζονται με μοντέλα από το 2006 έως το 2012.
Το ελάττωμα, το οποίο οδηγεί σε σπάνιες περιπτώσεις έκρηξη των φουσκωτών αερόσακων και την απελευθέρωση θανατηφόρων μεταλλικών θραυσμάτων – ειδικά μετά από μακροχρόνια έκθεση σε υψηλή υγρασία – προκάλεσε τη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία των ΗΠΑ. Σε όλο τον κόσμο, έχουν ανακληθεί περίπου 100 εκατομμύρια αερόσακοι που έχουν εγκατασταθεί σε μοντέλα 19 μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η NHTSA είπε ότι «τα στοιχεία καθιστούν σαφές ότι αυτοί οι αερόσακοι ενέχουν σημαντικό κίνδυνο για την ασφάλεια». Νωρίτερα αυτό το μήνα, η υπηρεσία ασφάλειας αυτοκινήτων δήλωσε ότι τουλάχιστον 17 εκατομμύρια οχήματα με αερόσακους Takata παραμένουν χωρίς επισκευή.
Οι αερόσακοι Takata είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο τουλάχιστον 27 ανθρώπων παγκοσμίως και 18 στις Ηνωμένες Πολιτείες, και σε πάνω από 400 οδηγούς αναφέρθηκαν τραυματισμοί .
Τα οχήματα που θα ανακληθούν περιλαμβάνουν διάφορα μοντέλα ανάμεσα στα οποία: Ford Ranger, Fusion, Edge, Lincoln Zephyr / MKZ, Mercury Milan και Lincoln MKX, καθώς και μοντέλα Mazda 2007–2009 μοντέλα B-Series.
Τον Νοέμβριο, η NHTSA δήλωσε ότι απορρίπτει αίτημα που υπέβαλε η General Motors Co. για να αποφύγει την ανάκληση 5,9 εκατομμυρίων αμερικανικών οχημάτων με αερόσακους Takata. Η NHTSA είπε τον Νοέμβριο ότι η GM πρέπει να ανακαλέσει τα φορτηγά και τα SUV του μοντέλου 2007-2014, επειδή οι αερόσακοι «διατρέχουν τον κίνδυνο του ίδιου τύπου έκρηξης μετά από μακροχρόνια έκθεση σε υψηλή θερμότητα και υγρασία με τους άλλους αερόσακους Takata». Η GM εκτιμά ότι η ζημία θα κοστίσει 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.