Την υποχρεωτική χρήση e-mails που συνδέονται με επίσημα στοιχεία και αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης για τον περιορισμό της ασφαλιστικής απάτης αλλά και την ορθή αξιολόγηση του πελάτη πριν την ανάληψη του κινδύνου από την ασφαλιστική προτείνει ο Albert Wienen, International Customer Success Consultant στην FRISS.
Το ζήτημα που στην ουσία προκύπτει με τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ότι δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις με σιγουριά σε ποιον ανήκει ένα e-mail που μπορεί να δίνει ένας πελάτης ή να συνδέεται με οποιοδήποτε λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο κ. A. Wienen σε άρθρο του επισημαίνει:
Επικύρωση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να βασίζονται στην ειλικρίνεια και την ακρίβεια των στοιχείων που τους δίνουν οι πελάτες τους όταν δηλώνουν το όνομα και τη διεύθυνση για την σύναψη νέου ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Λάθη είναι πιθανό να συμβούν και ιδιαίτερα όταν οι πελάτες κλείνουν τα συμβόλαια τους μέσω ιστοσελίδων ή μέσω e-mail, αλλά αυτό προφανώς δεν είναι το μοναδικό θέμα που πρέπει να εξετάσουμε. Ακόμα και όταν ο αιτών δεν σκοπεύει να δηλώσει ζημιά, είναι συχνά ασυνεπής στη δήλωση στοιχείων.
Χρησιμοποιώντας για παράδειγμα το δικό μου όνομα, Albert Wienen, αλλά είμαι επίσης και Α Wienen, το λογισμικό μπορεί να ελέγξει αν είμαι το ίδιο πρόσωπο, διότι και τα δύο ονόματα έχουν την ίδια διεύθυνση και ημερομηνία γέννησης. Αλλά τι γίνεται αν παντρευτώ και προσθέσετε το όνομα της συζύγου μου στο δικό μου; Ή αν μπορώ να αλλάξω το όνομά μου στο δικό της; Αυτές είναι επιλογές που υφίστανται στις Κάτω Χώρες, καθώς και αλλού. Θα ήταν πολύ εύκολο για μένα να κάνω ένα συμβόλαιο ακόμα και αν έχω κατηγορηθεί για διάπραξη απάτης. Και σίγουρα μια νέα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποκτάται εύκολα. Επικύρωση της ταυτότητας στην ουσία μπορούν να μας δώσουν επίσημα έγγραφα όπως η ταυτότητα, η άδεια οδήγησης και τα διαβατήρια αλλά και αυτά μπορούν αν παραποιηθούν ειδικά όταν οι πελάτες καταθέτουν μόνο ψηφιακά αντίγραφα.
Ψηφιακή ταυτότητα ως λύση
Αυτό προτείνω. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν εκδώσει μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης για τους πολίτες τους, για φορολογικούς σκοπούς και κοινωνική ασφάλιση. Αυτοί οι αριθμοί συχνά συνδέονται με μια ψηφιακή ταυτότητα, όπως η DigiD στην Ολλανδία, η BankID στη Σουηδία και η EstID στην Εσθονία. Η χρήση ψηφιακών ταυτοτήτων θα πρέπει να καταστεί υποχρεωτική, όταν οι καταναλωτές θέλουν να κάνουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Η σουηδική οικονομική βιομηχανία λειτουργεί ήδη σε αυτή τη βάση. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι απατεώνες μπορούν να εντοπιστούν πιο αποτελεσματικά στη διαδικασία ανάληψης του κινδύνου. Επίσης, οι δόλιες απαιτήσεις εντοπίζονται με σωστή ταυτοποίηση. Επιπλέον, είναι πολύ, πολύ πιο δύσκολο για ένα άτομο να χρησιμοποιήσει ψεύτικη ταυτότητα κατά την υποβολή αίτησης για τη δημιουργία νέου συμβολαίου ή την αξίωση αποζημίωσης.
Μείωση της απάτης
Η ανανεωμένη ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μπορεί να έχει καταστήσει δύσκολο το να συνειδητοποιήσουμε την αλλαγή σε ολόκληρη την ΕΕ βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, η βιομηχανία μας και οι ενώσεις θα μπορούσαν να ασκήσουν πιέσεις για το πρώτο βήμα του θα μπορούσε να ασκήσει πιέσεις για ένα πρώτο βήμα: σε εθνικό επίπεδο επικυρωμένες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για κάθε πολίτη, που συνδέονται με επικυρωμένα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και βασίζονται σε αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης. Αυτό θα περιορίσει την απάτη στο underwriting και θα μειώσει τον αριθμό των μη ανιχνεύσιμων άδικων αξιώσεων.
* H εταιρεία FRISS εξειδικεύεται στον τομέα της ασφαλιστικής απάτης και την αξιολόγηση του κινδύνου στο underwriting. Έχει εγκαταστήσει περισσότερα από 50 συστήματα και εφαρμογές που τρέχουν σε 10 χώρες. Αναλυτές του κλάδου έχουν αναγνωρίσει την ηγετική παρουσία της FRISS στην αντιμετώπιση και την αποτροπή της ασφαλιστικής απάτης.
Πηγή: Friss