Μπορεί στη χώρα μας η αγορά των wearables να βρίσκεται σε «εμβρυϊκό» στάδιο ωστόσο τα νούμερα που καταγράφονται παγκοσμίως δείχνουν πως οι καταναλωτές εξοικειώνονται με ταχύτατο ρυθμό με «συσκευές που φοριούνται» και καταγράφουν δεδομένα.
της Βίκυς Γερασίμου
Ταυτόχρονα η ασφαλιστική βιομηχανία και χώροι με τους οποίους συνδέεται, όπως ο κατασκευαστικός κλάδος ή η υγεία, αξιοποιούν διάφορες μορφές wearables για να συλλέξουν χρήσιμα στοιχεία που μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων, ασθενειών, λαθών κ.λπ. Σύμφωνα με έρευνα της Gartner τo 2017 η αγορά των wearables φτάνει στα 30,5 δισ. δολάρια με περίπου 310,4 εκατ. συσκευές να έχουν πωληθεί διεθνώς. Σε σχέση με το 2016 η αγορά κινείται ανοδικά κατά 16,7%, ενώ μέχρι το 2021 αναμένεται να υπάρξει διπλασιασμός στον αριθμό των συσκευών που θα χρησιμοποιούμε.
Μέσα από τη χρήση των wearables οι ασφαλιστικές εταιρείες μετριάζουν το ρίσκο και συλλέγουν δεδομένα
Σε λίγο καιρό τα έξυπνα ρολόγια, τα βραχιόλια που καταγράφουν καρδιακούς παλμούς ή μεταφέρουν πληροφορίες ιατρικού ιστορικού, γιλέκα και κράνη με αισθητήρες και κάμερες για όσους εργάζονται στην κατασκευή υποδομών, περικάρπια που μετρούν τη γλυκόζη στο αίμα ή πόσο ασκούμαστε καθημερινά και παπούτσια με αισθητήρες θα κάνουν την εμφάνισή τους στην καθημερινότητά μας. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία δείχνουν πως από εδώ και πέρα «τα πάντα είναι data» για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Τα wearables –υπό το πρίσμα της συλλογής δεδομένων– είναι ένα από τα επόμενα μεγάλα βήματα της ασφαλιστικής βιομηχανίας, που έχει την τάση σε παγκόσμιο επίπεδο να έπεται τεχνολογικά των άλλων κλάδων.
Η αρχή έχει πάντως γίνει καθώς υπάρχουν εταιρείες στο εξωτερικό, οι οποίες χρησιμοποιούν wearables από το 2012 και αυτές αναμφίβολα θα έχουν και το προβάδισμα μίας δοκιμασμένης συνταγής που μπορεί να εξελιχθεί.
- To 2015 η Allianz σε συνεργασία με τη Monash Health και τη χρήση επαναστατικής τεχνολογίας καταγραφής κινήσεων του σώματος ξεκίνησε έρευνα για να συλλέξει δεδομένα που θα βοηθήσουν στη μείωση των τραυματισμών εν ώρα εργασίας.
- Το 2014 η AXA παρείχε δωρεάν στους πελάτες της έξυπνο ρολόι που κατέγραφε το πόσο ασκούνται με κίνητρο να γλιτώσουν 100 δολάρια από το συμβόλαιο υγείας τους.
- Το 2016 η MetLife συμμετείχε με 1.200 υπαλλήλους στο Global Corporate Challenge.
- Η AIG συνεργάζεται με την Condition Safety
- Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ασφάλιση υγείας στην Αμερική η John Hancock συνεργάζεται με την πλατφόρμα Vitality και παρέχει με έκπτωση 90% apple watches στους ασφαλισμένους της. Ποια είναι η παγίδα για τον καταναλωτή; Να πιάσουν τους στόχους στην καθημερινή τους άσκηση, διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσουν τη συσκευή στην αρχική της τιμή.
Ο στόχος για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι προφανής: θέλουν να συλλέξουν δεδομένα και να μειώσουν το ρίσκο. Οι προβληματισμοί που θα προκύψουν στην πορεία θα είναι πολλοί και συνδέονται κατά βάση με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και το πώς χρησιμοποιούνται οι πληροφορίες που συλλέγονται. Το βέβαιο πάντως είναι ένα: «Τα δεδομένα φοριούνται…»
Η Oscar καταγράφει Βιομετρικά δεδομένα
Η Ασφαλιστική Oscar (Νέα Υόρκη) σε συνεργασία με τη Misfit έχει δημιουργήσει ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας από το 2014 δίνοντας τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους –καταγράφοντας βιομετρικά δεδομένανα κερδίζουν χρήματα. Τα ρολόγια στην ουσία μετρούν τα βήματα του ασφαλισμένου και συνδέονται αυτόματα με εφαρμογή της Oscar. Επιτυγχάνοντας ένα στόχο ο ασφαλισμένος κερδίζει και 1 δολάριο. Αυτοί που πιάνουν 20 στόχους κερδίζουν δωροεπιταγή αξίας 20 δολαρίων στο Amazon, ενώ συνολικά οι ασφαλισμένοι μπορούν να κερδίσουν έως και 240 δολάρια ετησίως… απλά περπατώντας.
Η AXA παρέχει το Withings Pulse fitness tracker
H γαλλική ΑΧΑ ξεκίνησε να παρέχει το 2014 το fitness tracker Withing Pulse. Οι συμμετέχοντες που πιάνουν το στόχο των βημάτων κερδίζουν εκπτώσεις που μπορεί να ξεπεράσουν τα 100 δολάρια στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους.
Το έξυπνο παπούτσι των αθλητών
Η αμερικανική Vivobarefoot έχει κατασκευάσει σε συνεργασία με τη Sensoria παπούτσια για Fitness που έχουν αισθητήρες και ενσωματωμένο υπολογιστή που καταγράφει στοιχεία σε πραγματικό χρόνο. Καταγράφονται η ταχύτητα βαδίσματος ή τρεξίματος, οχρόνος επαφής με το έδαφος κ.λπ. Στόχος είναι μέσα από τα δεδομένα που συλλέγονται να περιοριστούν οι τραυμα τισμοί σε αθλητές και μη.
Ibeat: Το ρολόι που σώζει ζωές
Η startup ibeat με έδρα το San Fransisco δημιούργησε ένα ρολόι το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν όσοι θέλουν να ελέγχουν την καρδιά τους και όσοι αναρρώνουν από χειρουργεία και καρδιακά προβλήματα. Τι κάνει; Ανιχνεύει εάν ξαφνικά η καρδιακή λειτουργία του ανθρώπου που το φοράει επιταχυνθεί ή επιβραδυνθεί επικίνδυνα και βοηθά στο να ζητήσει ο ασθενής βοήθεια. Συνδέεται με κινητό και δίνει τη δυνατότητα σε συγγενείς ασθενών να μπορούν να έχουν άμεση ενημέρωση σε ενδεχόμενη επιδείνωση της υγείας τους. Επίσης, μπορεί ο χρήστης να έχει επαφή με ανθρώπους της οικογένειάς του όλη την ώρα.
Higia: Ο στηθόδεσμος που ανιχνεύει τον καρκίνο του μαστού
Ανιχνεύοντας τη θερμοκρασία και καταγράφοντας την ελαστικότητα των ιστών ο στηθόδεσμος EVA που κατασκευάστηκε από τη startup HIGIA μεταφέρει στοιχεία σε app στο κινητό και προειδοποιεί όταν ανιχνεύονται δεδομένα που πρέπει να ελεγχθούν.
Προστασία παιδιών από πρόωρο θάνατο
Έχουν βγει διάφορα wearables τα οποία αφορούν την παρακολούθηση της καρδιάς των παιδιών δεδομένου των αιφνίδιων θανάτων που καταγράφονται παγκοσμίως. Το Owlet Smart Sock 2 αξιοποιεί την τεχνολογία παλμικής οξυμετρίας που έχουν τα νοσοκομεία και διασφαλίζει ότι το παιδί αναπνέει φυσιολογικά όταν κοιμάται ή είναι ξύπνιο. Συνδέεται με Android ή iphone και μεταφέρει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Η πλατφόρμα του μπορεί να βοηθήσει να εντοπιστούν προβλήματα υγείας όπως πνευμονία, βρογχίτιδα, ανεπάρκεια πνευμόνων, προβλήματα στον ύπνο και καρδιολογικές ασθένειες.
Τεχνολογία για επαγγελματίες από την Daqri
Η τεχνολογία της Daqri απευθύνεται σε επαγγελματίες που εργάζονται στην κατασκευαστική βιομηχανία, σε επιθεωρήσεις, εργοστάσια, ορυχεία, μεταφορές κ.λπ. Η Εταιρεία έχει κατασκευάσει γυαλιά και κράνος επαυξημένης πραγματικότητας που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να εργαστούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια. Το Daqri έχει επίσης θερμο-όραση, βλέπει τη θερμότητα σε στοιχεία στο περιβάλλον όπως π.χ. σε αγωγούς και συμβάλλει στην αποτροπή εργατικών ατυχημάτων.
H πλατφόρμα Vitality
Η πλατφόρμα της Vitality είναι συμβατή με περισσότερα από 100 wearables και η κεντρική της ιδέα βασίζεται στο ότι επιβραβεύει τα μέλη που της παρέχουν δεδομένα και πιάνουν τους στόχους τους. Πώς; Παρέχοντας για παράδειγμα δωρεάν καφέ και περίπου στο 10% της αρχικής τους τιμής έξυπνα ρολόγια. Η Εταιρεία έχει αναγνωριστεί από την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας και σύμφωνα με την ιστοσελίδα της έχει βοηθήσει τα μέλη της να εξοικονομήσουν 4,7 εκατ. δολάρια από δαπάνες υγείας.
Endless ID: Ο ιατρικός φάκελος στον καρπό σας
Η φιλοσοφία του Endless ID που μοιάζει με βραχιόλι είναι ότι έχει όλα τα σημαντικά ιατρικά στοιχεία και με την τεχνολογία NFC που υπάρχει στα περισσότερα κινητά όταν το ακουμπήσετε πάνω στο κινητό μεταφέρει όλα αυτά τα δεδομένα στο κινητό του γιατρού. Πέρα από βασικές πληροφορίες, όπως ονοματεπώνυμο, ηλικία, ομάδα αίματος, το Endless περιέχει στοιχεία για νόσους, αλλεργίες, υπάρχουσες θεραπείες κ.λπ… Επίσης ενημερώνει με sms οικεία πρόσωπα ότι το βραχιόλι χρησιμοποιήθηκε (διαβάστηκε) και σε ποια τοποθεσία.
Condition Safety και AIG
Η AIG αναζητώντας τρόπους να αποκτήσει περισσότερες πληροφορίες για τα ατυχήματα εν ώρα εργασίας και να συμβάλλει στο κομμάτι της πρόληψης συνεργάζεται με την Condition Safety. Η Εταιρεία τεχνολογίας έχει κατασκευάσει ένα γιλέκο με αισθητήρες το οποίο μεταφέρει τις κινήσεις του ανθρώπου που το φορά real time σε υπολογιστή. Στόχος για τις εταιρείες είναι να έχουν δεδομένα και να καταγράφουν τις κινήσεις των εργαζομένων για ενδεχόμενα ατυχήματα ή ακόμα και απάτες.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing – Τεύχος Δεκέμβριος 2018