Η Toyota Motor Corp. σχεδιάζει να βάλει στα οχήματα που θα πουλά από το 2021 ασύρματη τεχνολογία μικρής εμβέλειας που θα επιτρέπει στα οχήματα να “μιλούν” αποτρέποντας χιλιάδες ατυχήματα ετησίως. Η κυβέρνηση Ομπάμα τον Δεκέμβριο του 2016 πρότεινε να γίνει υποχρεωτική η εν λόγω τεχνολογία και να δοθεί χρονικό περιθώριο τεσσάρων ετών στις εταιρείες για να εναρμονιστούν με τις αλλαγές. Η πρόταση -εάν τελικά υιοθετηθεί- θα καταστήσει υποχρεωτικό οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να ενσωματώσουν σε όλα τα οχήματα την ίδια “γλώσσα μέσω τυποποιημένης τεχνολογίας”. Η πρώτη δοκιμή έγινε το 1999 στη ζώνη των 5,9 GHz και πλέον η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί αλλά δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Κάποιοι στο Κογκρέσο και στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών πιστεύουν ότι πρέπει να διευρυνθεί η χρήση της.
Το 2017, η General Motors Co. άρχισε να προσφέρει τεχνολογίες vehicle to vehicle στο μοντέλο Cadillac CTS, το οποίο είναι σήμερα το μόνο εμπορικά διαθέσιμο όχημα με το σύστημα αυτό. Τα ομιλούμενα οχήματα, τα οποία δοκιμάστηκαν πιλοτικά από τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για περισσότερο από μια δεκαετία, χρησιμοποιούν αποκλειστικά επικοινωνίες μικρής εμβέλειας έως 300 μέτρων για τη μετάδοση δεδομένων συμπεριλαμβανομένων της θέσης, της κατεύθυνσης και της ταχύτητας, που έχουν τα κοντινά οχήματα. Τα δεδομένα μεταδίδονται μέχρι και 10 φορές ανά δευτερόλεπτο στα κοντινά οχήματα, τα οποία μπορούν να εντοπίσουν κινδύνους και να παράσχουν προειδοποιήσεις για να αποφευχθούν επικείμενες συγκρούσεις, ειδικά στις διασταυρώσεις. Η Toyota έχει αναπτύξει την τεχνολογία στην Ιαπωνία σε περισσότερα από 100.000 οχήματα από το 2015. Η αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) δήλωσε πέρυσι ότι ο κανονισμός θα μπορούσε τελικά να κοστίσει μεταξύ 135 και 300 δολαρίων ανά νέο όχημα ή έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά θα μπορούσε να αποτρέψει μέχρι 600.000 συντριβές και να μειώσει το κόστος από τα τροχαία κατά 71 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Πέρυσι, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και κρατικές ρυθμιστικές αρχές ζήτησαν από τον υπουργό Μεταφορών των ΗΠΑ Elaine Chao να οριστικοποιήσει τα πρότυπα για την τεχνολογία, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ανάγκη επέκτασης της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας ασφάλειας της κυκλοφορίας.
Πηγή: Reuters