Η κατάρριψη του Boeing 777 της Malaysian Airlines στην Ουκρανία μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των ασφαλίστρων στην κατηγορία των κινδύνων πολέμου. Είναι πιθανό οι ασφαλιστές να ζητήσουν υψηλότερα ασφάλιστρα για κινδύνους πολέμου από αεροπορικές εταιρίες που πετούν προς και πάνω από περιοχές με αναταραχές όπως η Ουκρανία.
Το αεροσκάφος MH17 που συνετρίβη στην ανατολική Ουκρανία σκοτώνοντας και τους 298 επιβαίνοντες, είναι η δεύτερη απώλεια της εταιρίας μέσα σε 4 μήνες. Τον Μάρτιο άλλο ένα αεροσκάφος της Malaysia Airlines, το MH370, εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στον Ινδικό Ωκεανό.
Στο πιο πρόσφατο περιστατικό, ο κύριος αντασφαλιστής της Malaysian Airlines πιθανώς να πληρώσει την αποζημίωση που προκύπτει από την συντριβή. Σύμφωνα με ειδικούς, αυτό σημαίνει αύξηση των ασφαλίστρων. Παρ’ όλα αυτά η αύξηση θα είναι οριακή καθώς υπάρχουν αρκετοί αντασφαλιστές που μπορούν να προσφέρουν κάλυψη σε ανταγωνιστικές τιμές. Εκτός αυτού, οι ασφαλιστικές εταιρίες θα πρέπει να συζητήσουν τα μέτρα και τέτοιες αυξήσεις θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μετά από συναίνεση.
Σύμφωνα με τον Annop Verma, συνέταιρο διευθυντή στην Alliance Insurance Brokers, ενώ δεν θα υπάρξουν άμεσες επιπτώσεις στην αγορά της Ινδίας, μπορεί να υπάρξουν οδηγίες για πτήσεις πάνω από ευαίσθητες περιοχές. Σύμφωνα με τον Verma η υπόθεση του MH17 αφορά ένα μοναδικό ατύχημα όπου ασφάλιση έναντι σε κινδύνους πολέμου και παρεμφερείς κινδύνους, νομική ευθύνη σε τρίτους, νομική ευθύνη προς τους επιβάτες και απώλεια της πολιτικής αδειών του προσωπικού αέρος μπορούν να επικληθούν εάν αποδειχτεί η επίθεση από πύραυλο.
Η ασφάλιση αεροπορικών εταιριών περιλαμβάνει επίσης κάλυψη που παρέχεται στα μέλη του πληρώματος έναντι οποιουδήποτε ατυχήματος, αναπηρίας (μερική/ολική) και θανάτου. Η Allianz είναι ο κύριος ασφαλιστής που καλύπτει το αεροσκάφος ενώ η Atrium παρέχει κάλυψη έναντι σε πόλεμο.
Σε έκθεση της JLT αναφέρεται πως στο περιστατικό του ΜΗ370, και τα δύο μέρη πλήρωσαν ισομερώς (50:50) την αποζημίωση για το αεροσκάφος η οποία ανήλθε στα 105 εκ. δολάρια, με την προοπτική προσαρμογής σε περίπτωση που λυθεί η υπόθεση μελλοντικά.
Σχετικά με την προοπτική ανόδου των τιμών των ασφαλίστρων, ο Manik Nehra, διευθυντής αεροπορικής ασφάλισης στην Bajaj Allianz General Insurance, δήλωσε πως πέρα από την αύξηση αποζημιώσεων, η ηλικία του στόλου, η χωρητικότητα σε θέσεις, η συντήρηση και οι εσωτερικοί κανόνες ασφάλειας είναι κρίσιμοι. Αν υπάρξει αύξηση στον αριθμό των αποζημιώσεων, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως οι κανόνες ασφάλειας και συντήρησης δεν τηρούνται αυστηρά, επομένως η τιμή θα επηρεαστεί.
Προς το παρόν, δεν υπάρχουν ειδικοί κανόνες που να επιβάλλουν πρόσθετα ασφάλιστρα για πτήσεις που περνούν πιο συχνά από περιοχές που πλήττονται από πολέμους ή τρομοκρατικές επιθέσεις. Ωστόσο αν συνεχιστούν τέτοιου είδους περιστατικά, οι ασφαλιστικές εταιρίες δήλωσαν πως θα εξετάσουν το ενδεχόμενο αυξήσεων ή περιορισμών για τέτοιες περιοχές.
Σύμφωνα με τον Nehra, ένας καινούριος στόλος ή ένα αεροσκάφος ηλικίας έως 10 ετών είναι προτιμότερος. Ο αριθμός των θέσεων είναι επίσης σημαντικός παράγοντας καθώς μεγαλύτερος αριθμός επιβατών σημαίνει και μεγαλύτερη ευθύνη έναντι στους πελάτες σε περίπτωση απρόβλεπτου γεγονότος.