Γράφει ο Στέλιος Βουγιουκλίδης, Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου
Η έννοια της διά βίου εκπαίδευσης εισήχθη σχετικά πρόσφατα στο εργασιακό και στο κοινωνικό περιβάλλον, όμως αποτελεί πρακτική των οργανωμένων ασφαλιστικών εταιρειών τουλάχιστον εδώ και δύο δεκαετίες. H φιλοσοφία της συνεχούς βελτίωσης προκειμένου όλοι οι ενεργοί πολίτες να μετέχουν σε ένα διαρκές εργαστήρι αυτoβελτίωσης και ομαλής προσαρμογής στα νέα δεδομένα μιας σύγχρονης κοινωνίας, είναι ενσωματωμένη στο DNA του σύγχρονου ασφαλιστικού κόσμου.
Η απόδειξη γι’ αυτό βρίσκεται στα εταιρικά έντυπα (house organs) των προηγούμενων δεκαετιών. Αν ανατρέξουμε σ’ αυτά, θα εκπλαγούμε θετικά από τη δραστηριότητα αλλά και την ποικιλία των εκδηλώσεων που αφορούσαν στην εκπαίδευση όλων όσοι συμμετείχαν στον ασφαλιστικό τομέα.
Η ERGO, από την πλευρά της, έχει να επιδείξει πλούσιο έργο προς αυτή την κατεύθυνση μιας και εδώ και 25 χρόνια υποστηρίζει έμπρακτα τη διά βίου εκπαίδευση οργανώνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα που περιλαμβάνουν μια ευρεία και πολύ ενδιαφέρουσα θεματολογία.
Έχοντας ως αφετηρία τις εκπαιδευτικές ανάγκες σε επίπεδο τεχνικής κατάρτισης αλλά και σε επίπεδο δεξιοτήτων, ο Τομέας Εμπορικών Λειτουργιών της ERGO συνθέτει λίγο πριν από το ξεκίνημα κάθε χρονιάς ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πλάνο που αφορά κάθε επίπεδο εκπαίδευσης αλλά και κάθε κατηγορία συνεργάτη. Φυσικό είναι η βαρύτητα να πέφτει στο δίκτυο πωλήσεων, εκεί όπου το γνωστικό επίπεδο κάθε ασφαλιστικού διαμεσολαβητή οφείλει να είναι υψηλό ώστε να μπορεί να ικανοποιήσει κάθε είδους ανάγκη για πληροφόρηση και ενημέρωση του πελάτη πάνω σε ασφαλιστικά θέματα. Το ασφαλιστικό αντικείμενο είναι εξ ορισμού σύνθετο, αρκετές φορές πολύπλοκο και απαιτεί απλούστευση μεν αλλά και εξειδίκευση, ανάλογα με τον ασφαλιστικό κλάδο και το προϊόν.
Η συνεχής λοιπόν εκπαίδευση είναι απαραίτητη και πρέπει να πλαισιώνεται από παράλληλη βελτίωση σε θέματα δεξιοτήτων που αφορούν κυρίως θέματα επικοινωνίας και διαχείρισης και συμβουλευτικής προσέγγισης των πελατών έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να ολοκληρώνει με επιτυχία τα στάδια της διερεύνησης και της ικανοποίησης όχι μόνο των αναγκών αλλά και των προσδοκιών του πελάτη. Τα θέματα επικοινωνίας, προσέγγισης και διαχείρισης του πελάτη απαιτούν βέβαια συνεχές follow up, ειδικές τεχνικές εκπαίδευσης, σύγχρονες και αρκετές φορές καινοτόμες μεθόδους, αλλά πάνω απ’ όλα, συνεπή μεθόδευση από την πλευρά της εταιρείας προκειμένου να είναι αποτελεσματικά.
Στην πραγματικότητα οι εκπαιδευόμενοι έχουν την ευκαιρία μέσα από αυτό το πλαίσιο εκπαίδευσης να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους αλλά και να χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητες που αποκτούν σε όλες τις εκφάνσεις της επαγγελματικής τους ζωής. Τα τελευταία χρόνια σημαντικό τμήμα της οργανωμένης εκπαίδευσης αφιερώνεται όπως είναι φυσικό και στις σύγχρονες τεχνολογίες, αφού αποτελούν αναμφισβήτητα μια νέα πραγματικότητα για όλους μας. Έτσι, η ERGO επενδύει σε χρόνο και σε μέσα προκειμένου οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές αλλά και το Διοικητικό Προσωπικό να εξαντλούν όλες τις δυνατότητες και τις ευκολίες που τους παρέχει το διαδίκτυο αλλά και όλες οι σύγχρονες εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων. Το Web Portal της ERGO, που λειτουργεί ως μηχανογραφική πλατφόρμα υποστήριξης του δικτύου από το 2006, διαθέτει μενού και δυνατότητες e-learning και μια από τις πιο πλήρεις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες με εκπαιδευτικά αρχεία.
Όσον αφορά την εκπαίδευση του Διοικητικού Προσωπικού, φροντίζουμε διαρκώς να εμπλουτίζουμε την εκπαιδευτική παλέτα μας με νέα θεματολογία αλλά και νέες μεθόδους εκπαίδευσης, παρέχοντας για παράδειγμα τη δυνατότητα μάθησης και υποστήριξης μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας e-learning ERGO-Μάθηση. Εκτός από τη συνεχή εκπαίδευση σε θέματα τεχνικής φύσεως, τα τελευταία δύο χρόνια ολοκληρώσαμε μια φιλόδοξη εκπαιδευτική δράση με κύριο στόχο τη διαμόρφωση μιας ολιστικής προσέγγισης στην εξυπηρέτηση των πελατών μας παρέχοντας στο ανθρώπινο δυναμικό μας τα εφόδια για να προσφέρει στον πελάτη την αίσθηση πραγματικής φροντίδας. Η διά βίου εκπαίδευση δεν αποτελεί μόνο βασικό στοιχείο της εταιρικής μας κουλτούρας αλλά και μια διαρκή υπόσχεση στους πελάτες, τους συνεργάτες και το ανθρώπινο δυναμικό μας ότι η προσπάθεια για συνεχή βελτίωση θα είναι καθημερινή και απόλυτα συνυφασμένη με τη λειτουργία και τις στρατηγικές επιλογές μας σε κάθε επίπεδο.