Πριν από δύο περίπου εβδομάδες το “ID” είχε αναφέρει ότι εκτός από την Interamerican, την Prime Κύπρου, και μιας άλλης Κυπριακής Εταιρείας, που ήταν μέχρι στιγμής οι (3) μοναδικές Εταιρείες που προσφέρουν απευθείας Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων από το Διαδίκτυο, τόσο η Εθνική Ασφαλιστική, όσο και η ΑΧΑ θα είναι οι δύο που θα προστεθούν στη λίστα των Εταιρειών που θα προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες στο κοινό. Οι προβλέψεις μας επαληθεύτηκαν τη περασμένη Τρίτη, 23 Οκτωβρίου, 2012, με την εγκύκλιο που έστειλε στα Γραφεία Πωλήσεων και τους συνεργαζόμενους Πράκτορες, ο Αν. Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής, Μιχάλης Σωτηράκος, που ανήγγειλε την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας της Εταιρείας μέσω της οποίας το κοινό θα μπορεί να Ασφαλίζει το Αυτοκίνητό του, (ΙΧ & Μοτοσικλέτες), το Σπίτι του και την Υγεία του. Η πλατφόρμα ονομάζεται ΕθνικήProtect και η διεύθυνση είναι: (www.ethnikiprotect.gr). Το πρόγραμμα Υγείας που θα διατίθεται από το Διαδίκτυο, είναι το “Προλαμβάνω”.
Το περιεχόμενο της εγκυκλίου του Μ. Σωτηράκου περιλαμβάνει και τις εξής χρήσιμες επισημάνσεις: Η απόφαση για τη δημιουργία της on-line πλατφόρμας ήταν δύσκολη, αλλά ωστόσο απολύτως επιβεβλημένη από την πραγματικότητα που έχει εδώ και πολλούς μήνες διαμορφωθεί στην ασφαλιστική αγορά. Επιγραμματικά, η σημερινή κατάσταση έχει ως εξής:
• Στην on-line ασφαλιστική αγορά δραστηριοποιούνται ήδη τρεις μεγάλες ελληνικές εταιρείες και δύο εταιρείες με έδρα την Κύπρο, ενώ επίκειται – σύμφωνα με πληροφορίες – η άμεση δραστηριοποίηση δύο επιπλέον πολυεθνικών εταιρειών.
• Έρευνες που διεξάγουμε στα συμβόλαια αυτοκινήτου της εταιρείας μας που ακυρώνονται, καταδεικνύουν ότι ένα σημαντικό ποσοστό επιλέγει την on-line ασφάλιση, το οποίο ελλοχεύει τον κίνδυνο απώλειας του συνολικού χαρτοφυλακίου του πελάτη, λόγω των επιθετικών τακτικών cross-selling του ανταγωνισμού.
• Η διεθνής πρακτική έχει αποδείξει ότι η έλευση της on-line ασφάλισης είναι μία μη αναστρέψιμη πραγματικότητα.
Για τους παραπάνω λόγους, είναι κατανοητό ότι η κίνηση αυτή της Εθνικής Ασφαλιστικής ήταν απολύτως αναγκαία, προκειμένου να διασφαλίσει την κυρίαρχη θέση της τόσο στην ασφαλιστική αγορά, όσο και στη συνείδηση των πελατών της, των οποίων οι ανάγκες διαφοροποιούνται όπως άλλωστε εσείς γνωρίζετε καλύτερα.
Η κίνηση αυτή, ωστόσο, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ερμηνευθεί σαν οποιαδήποτε αλλαγή στρατηγικής ως προς τα παραγωγικά δίκτυα, καθώς έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά ως προς αυτά. Με το γνώμονα αυτό, άλλωστε, έγινε και ο συνολικός σχεδιασμός του εγχειρήματος. Ενδεικτικά αναφέρουμε παρακάτω τα κύρια χαρακτηριστικά που συνηγορούν στην κατεύθυνση αυτή:
• Τα προγράμματα ασφάλισης κατοικίας και υγείας διατίθενται με τους ίδιους ακριβώς οικονομικούς όρους που διατίθενται από τα παραγωγικά δίκτυα.
• Η πολιτική τιμολόγησης που ακολουθήθηκε για τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου που σχεδιάστηκαν για το ΕθνικήProtect είναι συντηρητική. Το τιμολόγιο των προγραμμάτων αυτών είναι μεσοσταθμικά κατά 10% χαμηλότερο από αυτό των αντίστοιχων προγραμμάτων που διατίθενται από τα παραγωγικά δίκτυα, παρέχοντας σε ορισμένες περιπτώσεις διαφοροποιημένες καλύψεις.
• Τα παραπάνω προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου θα είναι διαθέσιμα από την πρώτη μέρα στα παραγωγικά δίκτυα. Είναι κατανοητό το γεγονός ότι θα είναι με μειωμένη προμήθεια σε σχέση με τη βασική, λόγω του χαμηλότερου περιθωρίου κέρδους.
Επιπλέον των παραπάνω, αξίζει να αναφερθεί ότι τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας, όπως η έκπτωση cross-selling και η οικογενειακή έκπτωση, που παρέχονται σε συνδυασμό και με τα νέα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου, σας καθιστούν εξίσου και σε πολλές περιπτώσεις ανταγωνιστικότερους σε σχέση με την on-line πλατφόρμα. Δεν παύει άλλωστε να ισχύει το γεγονός ότι οι υπηρεσίες που παρέχονται από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές είναι και θα παραμείνουν αναντικατάστατες.
Τέλος, πιστεύουμε ότι το εν λόγω εγχείρημα θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανανέωση της εικόνας της Εθνικής Ασφαλιστικής, κάτι το οποίο εκτιμούμε ότι θα επιφέρει πολλά παράπλευρα οφέλη τόσο στην Εταιρεία, όσο και σε εσάς.
Αγαπητοί Συνεργάτες,
Μέσα από την πολυετή συνεργασία μας έχουμε χτίσει μία σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης, η οποία έχει σφυρηλατηθεί από τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες που κατά καιρούς έχουμε από κοινού αντιμετωπίσει.
Η Εθνική Ασφαλιστική αποδεικνύει έμπρακτα την εμπιστοσύνη αυτή και έχει μάθει να ακούει και να καταλαβαίνει τις ανάγκες σας. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες πρόσφατες πρωτοβουλίες, όπως π.χ., τη μείωση του τιμολογίου του αυτοκινήτου, την προσθήκη του ανασφάλιστου στο βασικό πακέτο, την παροχή επιπλέον κινήτρων για εσάς, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των Συνεργατών από τα υποκαταστήματα, τη νέα στρατηγική διαχείρισης ζημιών αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένων του Ηλεκτρονικού Φακέλου και των Συνεργαζόμενων Συνεργείων – μέσω της οποίας μεταξύ άλλων επιταχύνεται σταδιακά και η διαδικασία αποζημιώσεων.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα κατανοήσετε την ανάγκη του συγκεκριμένου εγχειρήματος και θα συνεχίσετε να μας ανταμείβετε με την εμπιστοσύνη σας. Μιχάλης Σωτηράκος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Διευθυντής Πωλήσεων και Νικόλαος Στρατηγάκης, Διευθυντής Πωλήσεων.
Τί σημαίνει direct; Σημαίνει χρόνο προετοιμασίας, μεγάλες επενδύσεις σε τεχνολογία, εκπαίδευση, ανθρώπινο δυναμικό, εσωτερικές δομές εξυπηρέτησης… Directσημαίνει απευθείας πώληση – εξυπηρέτηση 100% από την εταιρεία (επιτόπου, τηλεφωνικά, κ.λπ. – πέρα από μια πλατφόρμα λειτουργική απολύτως για ολοκληρωμένη πώληση, μέχρι την εκτύπωση).
Ποιά εταιρεία της αγοράς έχει αυτή την ετοιμότητα, αυτή τη στιγμή; Η αγορά γνωρίζει ότι υπάρχουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των εταιρειών που έχουν προχωρήσει ή προχωρούν τώρα στο direct– μια πλατφόρμα δεν είναι αρκετή. Να ξέρουμε για τί μιλάμε…