Σε φιλική επίλυση οδηγούνται τρεις στις τέσσερις διαφορές μεταξύ ασφαλισμένων και ασφαλιστικών εταιρειών που καταλήγουν στο Συνήγορο του Καταναλωτή.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Id Σχεδόν το 55% των υποθέσεων αυτών επιλύονται υπέρ του καταναλωτή περίπου το 20% υπέρ της ασφαλιστικής εταιρείας ενώ το υπόλοιπο των υποθέσεων διευθετούνται στις δικαστικά.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι ο μέσος χρόνος επίλυσης των υποθέσεων είναι 83 ημέρες.
Όλα τα ανωτέρω στοιχεία αφορούν στην περσινή χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας ο συνήγορος του καταναλωτή ασχολήθηκε με 465 υποθέσεις στις οποίες ασφαλισμένοι βρέθηκαν απέναντι σε ασφαλιστικές εταιρείες. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πέρυσι καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός καταγγελιών που υπέβαλαν ασφαλισμένοι στο ΣτΚ την τελευταία δεκαετία, ενώ το ιστορικό υψηλό καταγράφηκε το 2008 όταν ο Συνήγορς ασχολήθηκε με 768 υποθέσεις.
Ο κλάδος με τα περισσότερα παράπονα για το 2020 είναι σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΣτΚ, Λευτέρη Ζαγορίτη, αυτός των ασφαλίσεων ζωής σχετικά το 40% των αναφορών αφορούν ασφαλιστήρια ζωής ενώ άλλοι κάδοι με σημαντικό αριθμό παραπόνων είναι οι ασφαλίσεις κατοικίας στις οποίες αντιστοιχεί το 29% των αναφορών και της υγείας-ατυχημάτων με επίσης 29%.