Γνωρίστε την ασφαλιστική που βαθμολογεί νοσοκομεία. Καλά ακούσατε. Στην Ολλανδία, η ασφαλιστική εταιρεία CZ συμφώνησε να “τσεκάρει” την ποιότητα της περίθαλψης που προσφέρει ένα νοσοκομείο πριν το πληρώσει, αλλάζοντας τα δεδομένα στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών και νοσοκομείων.
Πιο αναλυτικά, το τμήμα καρδιολογίας του νοσοκομείου Catharina Hospital στο Αϊντχόφεν της Ολλανδίας και η ασφαλιστική CZ, υπέγραψαν συμβόλαιο βάσει του οποίου η ασφαλιστική θα πληρώνει το νοσοκομείο ανάλογα με την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει.
Αυτό σημαίνει ότι το νοσοκομείο θα πάρει περισσότερα χρήματα αν βελτιώσει την ιατρική περίθαλψη, ενώ στην περίπτωση που οι… επιδόσεις του χειροτερέψουν, τότε θα είναι υποχρεωμένο να επιστρέψει χρήματα στην ασφαλιστική.
Χρειάζονται δύο χρόνια για να έχει κανείς ξεκάθαρη εικόνα για την κατάσταση της υγείας ενός καρδιοπαθούς. Αυτό σημαίνει ότι τον επόμενο χρόνο, η ασφαλιστική θα ελέγξει κατά πόσο οι ασθενείς έλαβαν καλύτερη ή χειρότερη περίθαλψη από το 2014 και μετά, σε σύγκριση με τους ασθενείς της περιόδου 2010-2013. Παρομοίως οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στο νοσοκομείο την περίοδο 2015-2017 θα συγκριθούν με εκείνους της περιόδου 2011-2014.
Το συγκεκριμένο συμβόλαιο είναι το πρώτο στο είδος του. Τόσο το νοσοκομείο, όσο και η ασφαλιστική είναι πεπεισμένοι ότι θα ενισχύσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για την ιστορία το συμβόλαιο μεταξύ των δύο εταιρειών είναι τριετούς διάρκειας.
Τώρα, η ποιότητα της περίθαλψης των καρδιακών παθήσεων θα μετριέται με βάση ένα σύστημα ποιότητα που έχει αναπτύξει το Catharina Hospital και το Antonius Hospital το 2012. Το σύστημα συλλέγει μία σειρά στοιχείων από καρδιοχειρουργικές επεμβάσεις, όπως ο αριθμός των θανάτων, οι μολύνσεις τραυμάτων, οι επαναλήψεις επεμβάσεων και άλλες επιπλοκές. Καταγράφει ακόμη τις επιπτώσεις που έχει μία επέμβαση στην ποιότητα ζωής του ασθενούς.