Στην αύξηση των περιστατικών κυβερνοεπιθέσεων, τις επιπτώσεις και τους κινδύνους που καλούνται να διαχειριστούν σε αυτές τις περιπτώσεις και την ανάγκη να υπάρξει δομημένη στρατηγική θωράκισης, αναφέρθηκε μιλώντας στο πανελ “From Cybersecurity to Cyber” ο Τάσος Χατζηθεοδοσίου, CEO της Mega Brokers. Εν προκειμένω η λύση είναι αφενός στην εκπαίδευση της διοίκησης και του προσωπικού από ειδικούς και αφετέρου σε εξειδικευμένες ασφαλιστικές καλύψεις.
Οι επιπτώσεις στις εταιρείες
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου οι κυβερνοεπιθέσεις εκδηλώνονται με πολλούς τρόπους , από επιθέσεις και data breach σε εταιρείες όπως το Facebook, το yahoo, Linkedin και Marriott, μέχρι και το χακάρισμα του προφίλ στο Facebook ενός χρήστη ή του λογαριασμού ενός blogger. Κάθε 7 δευτερόλεπτα γίνεται μια κυβερνοεπίθεση σε κάθε μεγέθους εταιρείες. “Οι χάκερς στοχεύουν στην ποσότητα. Στέλνουν εκατοντάδες χιλιάδες email την ημέρα και ξέρουν ότι ένα ποσοστό 5% θα την πατήσει. Αυτός που θα την πατήσει μπορεί να είναι ένας φίλος σας, μπορεί να είναι ένας blogger μπορεί να είναι ένας άνθρωπος στο λογιστήριο μιας εταιρείας”.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις περιέγραψε συνήθως πως εκδηλώνονται αυτές οι επιθέσεις και τόνισε ότι πέρα από τα λύτρα υπάρχει και διακοπή εργασιών, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ενημερωθούν οι πελάτες και η ΑΠΔΠΧ. “Χειριστήκαμε περίπτωση προσφάτως ζημιάς 800,000 ευρώ όπου δεν λειτουργούσε το eshop της εταιρείας για 2 μήνες και στα καταστήματα έκοβαν χειρόγραφες αποδείξεις”. Για την θωράκιση τους οι εταιρείες σήμερα αξιοποιούν, όπως είπε, ασφαλιστικά εργαλεία, καθώς το Cyber insurance προσφέρει crisis response σε συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες για όλα τα ζητήματα που προκύπτουν σε αυτές τις επιθέσεις.
Η οικοδόμηση της ανθεκτικότητας
Ένα cyber attack είναι ένα πολυδιάστατο γεγονός και στη Mega Brokers προσπαθούμε με επαγγελματισμό να καλύψουμε όλες τις διαστάσεις του τόσο κατά την προετοιμασία όσο και όταν επέλθει η ζημιά. Κατά την προετοιμασία, προσφέρουμε σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες εκπαίδευση σε ζητήματα ασφαλείας και vulnerability reports. Προτρέπουμε τους πελάτες μας να εκπαιδεύονται, προσφέρουμε υποστήριξη στα οικονομικά έξοδα και τη διαπραγμάτευση και πληρωμή των λύτρων. Επίσης παρέχουμε κάλυψη για τα νομικά έξοδα και τα διαδικαστικά της αποκατάστασης της ζημιάς.
Γ. Καντώρος: Στο μέλλον θα μπορούμε να κατευθύνουμε τους συνεργάτες σε “έξυπνες” πωλήσεις