Αν έχετε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού και ειδικά αν έχετε ξενοδοχείο, σίγουρα γνωρίζετε πως ο Αύγουστος παραμένει ο δημοφιλέστερος μήνας για διακοπές και αυτό σημαίνει κοσμοπλημμύρα σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς, κέρδη, αλλά και αναπάντεχοι μπελάδες και… «φουρτούνες» για τους ξενοδόχους. Και μια λύση για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο είναι η ασφάλιση αστικής ευθύνης ξενοδοχείου.
Κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με σοβαρές απειλές που μπορεί να εμφανιστούν οποιαδήποτε μέρα του χρόνου: από την πρόκληση κάθε είδους προβλήματος και υλικών και οικονομικών ζημιών λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων, που τα τελευταία χρόνια κάνουν ολοένα και πιο συχνά και αναπάντεχα την εμφάνισή τους και μάλιστα με αυξανόμενη ένταση, μέχρι το διόλου απίθανο σενάριο ενός σεισμού (άλλωστε η Ελλάδα είναι μια σεισμογενής χώρα), αλλά και τις πυρκαγιές ακόμα και τις κλοπές.
Για να μπορέσουν να είναι βέβαιοι οι ξενοδόχοι πως ένα από αυτά (ή κάποιο παρόμοιο σενάριο) δεν θα τους προκαλέσει μεγάλη ζημιά καλό είναι να φροντίζουν να ασφαλίζουν την επιχείρησή τους. Όμως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορούν να απειλήσουν την ομαλή λειτουργία και τα κέρδη μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης.
Παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν την ομαλή λειτουργία της επιχείρησής σας
Ειδικά τους μήνες αιχμής (όπως είναι ο Αύγουστος) που η πληρότητα στις τουριστικές μονάδες συχνά αγγίζει το 100%, οι ξενοδόχοι ναι μεν σίγουρα χαίρονται που βλέπουν την επιχείρησή τους γεμάτη κόσμο, αλλά αυτή η αυξημένη κίνηση συχνά προκαλεί νέα προβλήματα. Δεν είναι καθόλου σπάνιο, αυτές τις μέρες, να παρουσιαστούν ανεπιθύμητες καταστάσεις σε ένα ξενοδοχείο όπως κρούσματα κλοπών στους κοινόχρηστους χώρους, από κάποιους που εκμεταλλεύονται την πολυκοσμία για να δράσουν, παράπονα των πελατών ή ακόμα και του προσωπικού για τραυματισμούς, καταγγελίες για απώλειες χρημάτων, αλλά και πλήθος παραπόνων και διεκδικήσεις αποζημιώσεων που συχνά προκαλούν στην ομαλή λειτουργία ενός ξενοδοχείου για αναπάντεχα προβλήματα, όπως μπορεί να είναι ακόμα και οι απεργίες, οι στάσεις εργασίας κ.λπ.. Προσθέστε σε αυτά τα παράπονα που ίσως κάποιοι πελάτες έχουν για έντονη φασαρία που μπορεί να προκαλείται από συναυλία, κάποια πορεία αν πρόκειται για city break hotel, ένα πάρτι, ακόμα και από τους γείτονες ή την κίνηση στο δρόμο (κάτι διόλου απίθανο τους μήνες αιχμής όπου ο πληθυσμός στα τουριστικά μέρη αυξάνεται κατακόρυφα) και θα καταλάβετε πως ένας ξενοδόχος δεν απειλείται μόνο από προβλήματα όπως τα καιρικά φαινόμενα, οι σεισμοί και οι φωτιές.
Οι καλύψεις ενός συμβολαίου για αστική ευθύνη ξενοδόχου
Για όλα αυτά τα σενάρια υπάρχει η δυνατότητα ασφάλισης αστικής ευθύνης. Ο νομικός όρος της «Αστικής Ευθύνης» αναφέρεται στην περίπτωση όπου κάποιος προξενεί με πράξη ή παράλειψή του, από αμέλεια, σωματική βλάβη ή/και υλική ζημιά σε τρίτο και υποχρεούται να την αποκαταστήσει. Στην ουσία μια ασφάλιση αστικής ευθύνης καλύπτει την ευθύνη του ιδιοκτήτη μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης σε περίπτωση ζημιάς σε τρίτους (συμπεριλαμβανομένων των πελατών του ξενοδοχείου), όπως σωματική βλάβη ή απώλεια ζωής ή υλική ζημιά σε περιουσιακά τους στοιχεία από πλήθος αιτιών. Αν έχετε ξενοδοχειακή επιχείρηση, ενημερωθείτε για αυτά τα συμβόλαια, όπως το Πρόγραμμα ασφάλισης ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων σε αξία αντικατάστασης με καινούργιο της Eurolife ERB και φροντίστε να θωρακίσετε την επιχείρησή σας από τις φθορές ενός ακόμα καλοκαιριού! Δείτε επίσης 5 ιδέες για την καλύτερη προώθηση του ξενοδοχείου σας και ενεργοποιηθείτε!
Πηγή: Asmilisoume