Η ΑΤΕ Ασφαλιστική βράβευσε τον κ. Ιωάννη Διαμαντόπουλο στην εκδήλωση των 22ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2013, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα ο κ. Διαμαντόπουλος βραβεύτηκε στην Κατηγορία “Πρώτος Διευθυντής Καταστήματος”.
Στην φωτογραφία ο Διευθυντής Εταιρικού Δικτύου της ΑΤΕ Ασφαλιστικής κ. Ιωάννης Παπουτσάς παραδίδει το Βραβείο.
Το insurance daily αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Διαμαντόπουλο τις εξής ερωτήσεις:
Ποία θεωρείτε ως απαραίτητα χαρακτηριστικά μιας εταιρίας Ζωής που θέλει να πρωταγωνιστήσει στη νέα ασφαλιστική αγορά που δημιουργείται;
Μία εταιρεία Ζωής δεν διαφοροποιείται αισθητά από κάθε άλλη εμπορική εταιρεία. Επηρεάζεται λοιπόν από εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι η οικονομική και κοινωνική συγκυρία, οι διεθνείς εξελίξεις, η σταθερότητα ή μη του περιβάλλοντος. Πέρα όμως από τους εξωγενείς παράγοντες, τα απαραίτητα χαρακτηριστικά μιας εταιρίας Ζωής που θέλει να πρωταγωνιστήσει στη νέα ασφαλιστική αγορά είναι:
• Το όνομα της ίδιας της Εταιρείας και η φήμη της στην ασφαλιστική αγορά.
• Η φερεγγυότητα και η κερδοφορία της, που αποδεικνύουν έμπρακτα την καλή λειτουργία της, την αξιοπιστία της και εδραιώνουν την εμπιστοσύνη του κοινού σ’αυτήν.
• Τα προϊόντα της, τα οποία θα πρέπει να είναι καινοτόμα, πρωτοποριακά, ανταγωνιστικά και εξελίξιμα, να απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών και να έχουν την άριστη σχέση κόστους και ανταπόδοσης.
• Το Α και το Ω σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ έχουμε μεγάλη ανάγκη από ενημερωμένους, καταρτισμένους και αξιόπιστους συνεργάτες, με διάθεση, αφοσίωση και όραμα, ικανούς να επιτύχουν ποσοτικούς και ποιοτικούς παραγωγικούς στόχους με υπομονή αλλά και ομαδικό πνεύμα.
• Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να τυγχάνουν άριστης εκπαίδευσης από την εταιρεία, διοικητική υποστήριξη, παροχή εργαλείων marketing και επικοινωνίας.
Η στοχοθεσία αποτελεί γενεσιουργό παράγοντα ανάπτυξης του agency. Πως κατανέμονται οι ευθύνες σε περίπτωση μη επίτευξης του στόχου; : Όλοι οι επαγγελματίες που συνθέτουν ένα Γραφείο Πωλήσεων πρέπει να έχουν συγκεκριμένη στοχοθεσία, μηδενός εξαιρουμένου.
Η στοχοθεσία δεν είναι μια μονοδιάστατη διαδικασία που καταγράφεται μόνο με αριθμούς. Αποτελεί μια σημαντική διαδικασία του Γραφείου, που καταγράφονται και αναλύονται όλες οι ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβούμε ώστε να έλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, δηλαδή ο στόχος. Αυτή η διαδικασία είναι προϊόν ομαδικής δουλειάς και οπωσδήποτε η ευθύνη για την επιτυχία ή την αποτυχία βαρύνει κυρίως την ιεραρχία του Γραφείου. Παρόλα αυτά, πλέον σημαντικό της απόδοσης των ευθυνών είναι η διαδικασία διάγνωσης των παραγόντων που απέτρεψαν την επίτευξη του στόχου καθώς επίσης τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την κάλυψη του χαμένου εδάφους.
Ποια θα ήταν η πρόταση σας σχετικά με την εκπαίδευση του Έλληνα καταναλωτή και την ανύψωση της ασφαλιστικής του συνείδησης; Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα υπήρχε ορατό αποτέλεσμα;
Ο Έλληνας καταναλωτής δεν έχει ασφαλιστική συνείδηση. Θεωρεί πως οτιδήποτε δυσάρεστο μπορεί να συμβεί στους άλλους αλλά όχι στον ίδιο. Επίσης, έχει στρεβλή άποψη για το ρόλο του κράτους στην αντιμετώπιση δυσάρεστων γεγονότων, παραβλέποντας τις προσωπικές του ευθύνες. Προκειμένου να αμβλυνθεί η σημερινή κατάσταση, θα πρέπει να συμβάλλουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι και να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας και να
• Ενημερώνουμε ψύχραιμα και αντικειμενικά τον καταναλωτή για τους κινδύνους που τον περιβάλλουν και τα προϊόντα που του προσφέρουμε,
• Τηρούμε τον κώδικα δεοντολογίας που θέσπισε πρόσφατα η ΤτΕ και αφορά τόσο τις εταιρείες όσο και τους διαμεσολαβούντες,
• Αναβαθμίσουμε το ρόλο μας μέσω διαρκούς εκπαίδευσης και ενημέρωσης,
• Αναδεικνύουμε το ρόλο και τη σημασία της ιδιωτικής ασφάλισης, ιδιαίτερα μετά την επέλευση μεγάλων γεγονότων, όπως π.χ. αυτού που συνέβη πρόσφατα στην Κεφαλλονιά και να θέτουμε τον καταναλωτή προ των ευθυνών του για τα μέτρα πρόληψης που θα μπορούσε ο ίδιος να πάρει,
• Επιδιώξουμε τη συνεργασία του κράτους και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να διοργανώσουμε ημερίδες ενημέρωσης και προβληματισμού για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων,
• Να βλέπουμε τον πελάτη με σεβασμό και να του παρέχουμε υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών, διότι η καλύτερη διαφήμιση για εμάς είναι ο ικανοποιημένος πελάτης.
Οι παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στη χώρα μας, ευνοούν τη στρατολόγηση νέων και μορφωμένων ανθρώπων; Αν όχι, τι πιστεύετε ότι φταίει; Είναι το επάγγελμα του «Ασφαλιστή» που δεν τους εμπνέει;
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα οι νέοι άνθρωποι, το αξιόλογο δυναμικό μας, κατατρύχεται από την ανάγκη του σταθερού – έστω και εξαιρετικά χαμηλού – μισθού και του ωραρίου. Η αντίληψη και θεωρία του επαγγέλματος του ασφαλιστή σαν κάτι το έξτρα, μια 2η εργασία συμπληρωματική της βασικής 1ης, ο τυχοδιωκτισμός μερικών παλαιότερων ασφαλιστών, έχει αμαυρώσει την εικόνα του επαγγέλματος. Επίσης, η Πράξη της ΤτΕ που κατάργησε το εισαγωγικό στάδιο του Δόκιμου Ασφαλιστικού Συμβούλου έχει επιφέρει πρόσθετες δυσκολίες στη στρατολόγηση, καθόσον οι διαδικασίες έναρξης του επαγγέλματος συνεπάγονται υψηλό κόστος για τον νέο επαγγελματία. Παρόλα αυτά, το υψηλό ποσοστό ανεργίας και ειδικά σε νέους ανθρώπους με υψηλό μορφωτικό επίπεδο αλλά και σε επαγγελματίες αποτελεί μια σημαντική δεξαμενή άντλησης και ανάδειξης νέων επαγγελματιών στο χώρο.
Από την θέση του Διευθυντή που βρίσκεστε σήμερα, νοιώθετε Μanager ή Πωλητής; Ποια ιδιότητα υπερτερεί και γιατί;
Η ιδιότητα του manager είναι διττή. Δεν γίνεται να είσαι μόνο manager αλλά ούτε αποκλειστικά πωλητής. Είμαι manager γιατί έχω να διοικήσω μια 30μελη ομάδα, 30 ξεχωριστούς συνεργάτες, εκ των οποίων ο καθένας έχει τις υποθέσεις του. Είμαι ο συνδετικός κρίκος των συνεργατών μου και της εταιρείας μας. Φροντίζω για τα συμφέροντα τους, αλλά και για το αρμονικό κλίμα μέσα στο γραφείο μας.
Από την άλλη, είμαι πωλητής. Πουλάω τον εαυτό μου στους συνεργάτες μου, στην εταιρεία, στους πελάτες μας. Στην στρατολόγηση άλλωστε δεν μπορείς να μην είσαι πωλητής. Πουλάς στον δυνητικό συνεργάτη.
Επιπλέον θεωρώ πως όσοι από εμάς ξεκινήσαμε ως πωλητές, η ιδιότητα αυτή θα μας ακολουθεί για πάντα, καθώς έχει περάσει στην ιδιοσυγκρασία μας
Η ηγεσία ασκείται από άτομα που μπορούν να προβλέψουν το μέλλον και να συνειδητοποιήσουν εκ των προτέρων το αποτέλεσμα των αποφάσεών τους. Συμφωνείτε; Αν ναι, τι ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγων στις σχέσεις με τους υφισταμένους σας και πως χειρίζεστε απρόσμενα γεγονότα;
Η αλήθεια είναι πως στις μέρες μας η ηγεσία είναι ένα δύσκολο έργο. Η πρόβλεψη του μέλλοντος, καθώς εισέρχονται τόσοι αστάθμητοι παράγοντες, καθίσταται Γολγοθάς. Όσο και να έχεις συνυπολογίσει παραμέτρους, πάντα υπάρχουν απρόσμενα γεγονότα. Εκεί χρειαζόμαστε περισσότερο τους υφιστάμενους – συνεργάτες μας, το μοναδικό στήριγμα που θα μας βοηθήσει στην αντιμετώπιση των απρόσμενων γεγονότων. Θεωρώ πως ο manager πρέπει να επενδύει στις διαπροσωπικές σχέσεις και να χτίζει βαθιά επικοινωνιακές αλλά και ουσιαστικές σχέσεις με τους συνεργάτες του. Αποτελεί υψίστης σημασία το ανθρώπινο συναίσθημα στις επαγγελματικές σχέσεις διότι απελευθερώνει μεγαλύτερες δυνάμεις για δραστηριότητα και με τη σωστή ισορροπία χειρισμών από πλευράς του ηγέτη, έρχονται τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η αξιοποίηση του χρόνου είναι υψίστης σημασίας. Πόσο συνέβαλε για την επιτυχία σας; Τι θεωρείτε εσείς ως «χαμένο, αντιπαραγωγικό χρόνο», τόσο για εσάς, όσο και για το δίκτυο που διευθύνετε;
Ο χρόνος που ποτέ δεν αρκεί…. Είναι που είναι περιορισμένος, αν τον διαχειριστείς λάθος, ακολουθεί το πρόβλημα. Για μένα χαμένος και αντιπαραγωγικός χρόνος, είναι αυτός που αναλώνεται σε γκρίνιες, μεμψιμοιρίες, μετατόπιση ευθυνών. Αντίθετα, παραγωγικός είναι ο χρόνος μιας εποικοδομητικής συζήτησης, το brain storming, η εξέλιξη του εαυτού μας, η έρευνα της αγοράς, η διερεύνηση νέων αγορών, η ενασχόληση με τα προβλήματα των συνεργατών μου ακόμα και μια χαλαρή έξοδος με τους ανθρώπους του Γραφείου μου.