Οι οδηγοί που θα επιλέξουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια θα κληθούν να πληρώσουν και ακριβότερα ασφάλιστρα. Σύμφωνα με την Telegraph ήδη στη Βρετανία η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι το 2040 θα απαγορευτεί η πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων, αλλά προς το παρόν οι πρώτοι που θα αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βάλουν κατά 50% περισσότερο το χέρι στην τσέπη πληρώνοντας κατά μέσο όρο £ 1,070 για να τα ασφαλίσουν.
Τα έξοδα ασφάλισης είναι κατά 45% υψηλότερα από το μέσο ασφάλιστρο σε ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο του οποίου τα ασφάλιστρα ανέρχονται σε £ 740, σύμφωνα με το comparethemarket.com, το site σύγκρισης τιμών.
Στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης το Nissan Leaf είναι το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ακολουθεί το Renault Zoe που κοστίζει £ 56,000 και το Tesla Model S. Και η BMW έχει επίσης ανακοινώσει ότι θα κατασκευάσει την ηλεκτρική έκδοση Mini, που θα κατασκευαστεί στη Βρετανία.
“Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι ακριβά, καθώς η παραγωγή τους δεν έχει ακόμη φθάσει σε όγκο που θα επιτρέψει οικονομίες κλίμακας στο κόστος κατασκευής και τη διανομή τους”, δήλωσε ο Simon McCulloch. “Παρόλο που παρέχονται πολλά κίνητρα για την προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων του αυξημένου αριθμού σταθμών φόρτισης αλλά και φορολογικών ελαφρύνσεων για ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι οι πιθανοί ιδιοκτήτες πρέπει να εξετάσουν και άλλους παράγοντες, ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά μοντέλα , όπως το κόστος ασφάλισης”.
Οι ειδικοί έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι το σχέδιο της κυβέρνησης για απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα απαιτούσε την κατασκευή επιπλέον σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την αντιμετώπιση της ζήτησης προσφοράς. Ανακοινώνοντας την απαγόρευση, οι υπουργοί αποκάλυψαν 81 μεγάλους δρόμους σε 17 πόλεις και πόλεις όπου απαιτείται επείγουσα δράση επειδή παραβιάζουν τα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των ανθρώπων. Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις 4% των πωλήσεων όλων των νέων οχημάτων.
Ποιος ο λόγος?
Είναι περισσότερο επικίνδυνα για …..έκρηξη ή ….ανάφλεξη σε περίπτωση σύγκρουσης?
Στην Ελλάδα πάντως έχουν λύσει το πρόβλημα κόστους ασφάλισης, δεν τα …ασφαλίζουν!