Η αποστολή και ο σκοπός της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας είναι να βρίσκεται κάθε μέρα, όλο το 24ωρο, με όλες τις δυνάμεις της δίπλα στους ασφαλισμένους της Interamerican.
Content Contributors: Νίκος Καραβαλάκης, Ambulance Crew Team Leader, Αλέξανδρος Κωνσταντίνου, διασώστης, Γιώργος Γιαννάκας, διασώστης, Γιάννης Φούκας, διασώστης, Γιώργος Σκαρμούτσος, Head of Assistance Business Development & QA Θοδωρής Παπαχριστόπουλος, Contact Center Team Leader
“Έχουμε να διαχειριστούμε το έκτακτο που θα συμβεί και δεν έχει υπολογίσει ο πελάτης μας. Την πίεση, τα έντονα συναισθήματα και ενδεχομένως τον πανικό που δημιουργείται από ένα ξαφνικό πρόβλημα υγείας, αλλά και τις επιπτώσεις εκείνη τη στιγμή στον ίδιο και την οικογένειά του. Εν τέλει, πρέπει να φέρουμε εις πέρας την αποτελεσματική αντιμετώπιση του έκτακτου περιστατικού υγείας κάνοντας τον ασφαλισμένο μας να αισθανθεί ασφαλής και σημαντικός.”
Ποια είναι τα στοιχεία του χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενος στην Άμεση Ιατρική Βοήθεια;
«Το νούμερο ένα είναι η ενσυναίσθηση. Να καταλάβεις τις ανάγκες του ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Εκείνη τη στιγμή, κάθε άνθρωπος είναι ίσος, είτε είναι ασφαλισμένος για χρόνια στην Interamerican, είτε ασφαλίστηκε χθες και ανεξάρτητα από το ασφάλιστρό του. Η ενσυναίσθηση σημαίνει επαγγελματισμός, με αγάπη και φροντίδα», λέει ο Θοδωρής Παπαχριστόπουλος.
«Τη στιγμή του έκτακτου περιστατικού, μας παρουσιάζεται όλη η γκάμα των συναισθημάτων του ασθενούς, από την ψυχραιμία μέχρι το φόβο και τον πανικό. Από την πρώτη κιόλας επικοινωνία, δικό μας μέλημα είναι να τον κάνουμε να νιώσει καλύτερα. Αν για παράδειγμα κάποιος έχει πανικοβληθεί, έχει αξία να καταφέρουμε εμείς να οδηγήσουμε τη συζήτηση και όχι ο ασθενής. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αντλήσουμε την πληροφορία που χρειαζόμαστε για να ανταποκριθούμε στο έκτακτο συμβάν υγείας και πολλές φορές να σώσουμε τη ζωή του», συμπληρώνει.
Έκτακτα, μα καθημερινά
Ορισμένα περιστατικά υγείας συμβαίνουν μία φορά στη ζωή των ανθρώπων και είναι καθοριστικά. Στην Άμεση Βοήθεια της Interamerican αποτελούν, ωστόσο, μία καθημερινή πραγματικότητα. Αυτό που κάποιον είναι μοναδικό και συγκλονιστικό, από εμάς αντιμετωπίζεται μοναδικά, ακόμα και αν ως συχνότητα είναι, στην ουσία, η επαγγελματική μας ζωή.
Καλεί ένας ασφαλισμένος μας για τον ίδιο ή συγγενή θα μιλήσει με τον γιατρό για να καταλάβουμε την ιατρική ανάγκη και κατόπιν θα καθοδηγηθεί είτε με συμβουλή είτε θα τον παραπέμψουμε σε κάποια ιατρική δομή, στον καταλληλότερο υγειονομικό σταθμός, όπως ένα πολυϊατρείο, ένα νοσοκομείο, μία κλινική ή ένας εξειδικευμένος γιατρός.
«Χαρακτηριστικά θα σας αναφέρω ένα περιστατικό που συνέβη στις, 11/7. Μας κάλεσε ένα ασθενής που ένιωθε έντονο άλγος στην πλάτη και παράλληλα έχει ρινική συμφόρηση εδώ και 2 μήνες. Ο ίδιος επέλεξε να επισκεφθεί 2 διαφορετικούς ωτορινολαρυγγολόγους, καθένας από τους οποίους έκανε διαφορετική διάγνωση. Ο γιατρός μας, στη Γραμμή Υγείας 1010 του μίλησε για νευροφυτική διαταραχή και σωματοποίηση έντονου στρες. Η διάγνωση βέβαια δεν μπορεί να γίνει με ακρίβεια από το τηλέφωνο και τον παρέπεμψε είτε σε γενικό γιατρό για να πιάσει το νήμα από την αρχή, είτε σε νευρολόγο», διηγείται ο Θοδωρής Παπαχριστόπουλος.
«Η αποστολή ασθενοφόρου είναι καθημερινότητα. Για παράδειγμα, μία γυναίκα 51 ετών χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο με νευροχειρουργό, μετά από πτώση από πατίνι και κάκωση κεφαλής. Πέρα από τα ατυχήματα, πολύ συχνά είναι τα καρδιολογικά περιστατικά.»
Συμβαίνει, στον αέρα
Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που η ζωή ενός ασθενούς εξαρτάται από την ασφάλισή του και από την ταχύτατη υγειονομική μεταφορά. Ο Νίκος Καραβαλάκης, Ambulance Crew Team Leader και ο Αλέξανδρος Κωνσταντίνου, διασώστης επί 8 χρόνια στην Interamerican διηγούνται ένα πραγματικά ακραίο περιστατικό, που συνέβη στα Χανιά.
«Τον περασμένο Σεπτέμβριο, πήραμε σήμα να διακομίσουμε ασθενή, ο οποίος επρόκειτο να μπει σε τεχνητό νεφρό, το οποίο δεν υποστήριζε το νοσοκομείο στην Κρήτη. Είχε καρδιολογικά προβλήματα, αναπνευστικά προβλήματα, 2 σπασμένους βραχίονες, αναπνευστικά προβλήματα και είναι υπέρβαρος στα 155 κιλά. Πήγαμε στα Χανιά, είδαμε τον ασθενή με τον γιατρό μας, τον κύριο Μάνο Τσελεμπή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ασθενής είναι Γερμανός, ασφαλισμένος από εταιρεία του εξωτερικού που στην Ελλάδα εκπροσωπείται από την Άμεση Ιατρική Βοήθεια της Interamerican. Και ενώ η ασφαλιστική του εταιρεία διαθέτει εξαιρετικά εξοπλισμένο υγειονομικό αεροπλάνο, ωστόσο, λόγω επικινδυνότητας, η μεταφορά του στη Γερμανία δεν ήταν εφικτή.
Με σύσκεψη γιατρών του νοσοκομείου Κρήτης και δική μας, αποφασίστηκε για τη σωστή περίθαλψή του, να διασωληνωθεί πριν την επιβίβασή του στο υγειονομικό αεροπλάνο της Interamerican για να αποφύγουμε πιθανή δύσκολη διασωλήνωση κατά ή μετά την απογείωση και τη διαφορά στην ατμοσφαιρική πίεση», διηγείται ο Αλέξανδρος Κωνσταντίνου. Συνολικά χρειάστηκε 1 ώρα προεργασίας του συντονιστικού κέντρου της Γραμμής Υγείας 1010, 2 ώρες πτήσης προς και από την Κρήτη και άλλη 1 ώρα, μέχρι το ιατρικό team να παραλάβει και να πάει το ασθενή στο νοσοκομείο.
«Ο ασθενής εν τέλει έζησε και επέστρεψε στη Γερμανία ζωντανός, με τα κατάγματα χειρουργημένα στην Αθήνα και αφού έκανε επί τόπου αιμοκάθαρση. Εμείς, αφού ενημερώσαμε τους οικείους του, πήραμε το ρίσκο της ευθύνης να του δώσουμε την πιθανότητα να ζήσει.
Για έναν υπέρβαρο ασθενή με 2 σπασμένους βραχίονες, η μεταφορά είναι ακραία δύσκολη ακόμα και χωρικά, ακόμα και για την είσοδό τους στο αεροπλάνο. Ως διασωληνωμένος, έπρεπε εμείς να του κρατάμε την αναπνοή, όσο παράλληλα τον σηκώνουμε. Ήθελε λεπτούς και επαγγελματικούς χειρισμούς», λέει ο Νίκος Καραβαλάκης, Ambulance Crew Team Leader.
Έκτακτο, πάνω στο έκτακτο
«Οι διασώστες και οι νοσηλευτές ζουν πολύ πιο έντονα τα δύσκολα περιστατικά. Στο συντονιστικό της Γραμμής Υγείας 1010, μόλις έχουμε βάλει τα κουτάκια στη θέση τους είμαστε πιο ήρεμοι», λέει ο Θοδωρής Παπαχριστόπουλος.
Η ανθρωπιά και η ευελιξία χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας. Όταν τα συνδυάζουν με την τεχνογνωσία, την εμπειρία, την ψυχραιμία και την τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας, πετυχαίνουν πολλά περισσότερα.
Ο Γιώργος Γιαννάκας, διασώστης επί 21 χρόνια στην Interamerican, θυμάται ένα περιστατικό, πέρα από το επαγγελματικό καθήκον.
«Πηγαίναμε να εξυπηρετήσουμε ένα περιστατικό σε μία κατοικία στον Άλιμο. Στο δρόμο, μας σταμάτησαν 2 γυναίκες κρατώντας ένα παιδί 2 ετών. Μόλις σταματήσαμε, είδαμε ότι το παιδάκι είχε κόψει 2 δάχτυλα που του πιάστηκαν μία γκαραζόπορτα. Αμέσως καλέσαμε άλλο ασθενοφόρο που ανέλαβε το περιστατικό στον Άλιμο εντός 5 λεπτών και εμείς παραλάβαμε το παιδί και το πήγαμε μέσα σε λίγα λεπτά στο νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία. Το παιδί δεν ήταν ασφαλισμένο σε εμάς.
Στη δουλειά συζητάμε της καθημερινότητά μας και η τύχη έφερε να μάθουμε ότι η μητέρα του παιδιού ήταν ξαδέρφη συναδέλφου μας. Μάθαμε ότι το παιδί τα έσωσε τα δύο του δάχτυλα.»
Ένα ακόμα περιστατικό σε αντίξοες συνθήκες συνέβη στον Γιάννη Φούκα, διασώστη εδώ και 4μιση χρόνια στην Interamerican. «Στην περίοδο του χιονιά, πήγαμε στην Ηλιούπολη, προκειμένου να μεταφέρουμε ασθενή με οξυγόνο από την οικία της σε άλλο σπίτι. Ήταν νύχτα και είχε κοπεί το ρεύμα, οπότε το οξυγόνο της δεν υποστηριζόταν. Λόγω της πυκνής χιονόπτωσης το ασθενοφόρο δεν μπορούσε να κινηθεί από ένα σημείο και έπειτα. Από το σπίτι της, αλλά και προς την οικία που είχε ρεύμα την πήραμε και τη μεταφέραμε στα χέρια, με την καρέκλα. Το χιόνι μας έφτανε ως τα γόνατα.»
«Πολλά περιστατικά μπορεί να “στραβώσουν”. Δεν πετάς σε αεροπλάνο ή οδηγείς ασθενοφόρο πάντα σε όμορφες, ηλιόλουστες μέρες. Σε δύσκολες στιγμές, στην Άμεση ιατρική Βοήθεια δεν μας διακατέχει προσωπικός φόβος – όλα τα πληρώματα έχουν μεγάλη εμπειρία. Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι η ψυχολογική υποστήριξη του ασθενούς. Θέλουμε να νιώθουν ότι θα φτάσουν ασφαλείς στον προορισμό τους. Να νιώσουν ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, αφού είναι μαζί μας. Σε αυτό είμαστε πολύ δυνατοί.
Με δύναμη μας τροφοδοτεί ένα ειλικρινές “ευχαριστώ”. Δεν μπορεί να καταλάβει κανείς αν δεν το δει από κοντά την απίθανη ευτυχία και αίσθηση ικανοποίησης που νιώθουν τα πληρώματά μας, όταν λαμβάνουμε μία ευχαριστήρια επιστολή. Ξέρουμε ότι σε εποχές που δεν υπάρχει χρόνος ένας ασθενής μας, εφευρίσκει χρόνο, για να μας γράψει ένα μήνυμα. Αυτή η αλληλόδραση μας δείχνει ότι είμαστε σε καλό δρόμο και δε χάνουμε την ανθρωπιά μας», λέει ο Νίκος Καραβαλάκης.
Μία συμβουλή από τους ανθρώπους της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας
«Στην υγεία, η ακρίβεια και η σωστή διάγνωση, μετράει. Αν αισθάνεστε κάποιο σύμπτωμα που σας ανησυχεί, απευθυνθείτε στον κατάλληλο γιατρό. Εμπιστευθείτε το εξειδικευμένο επαγγελματία και μην ψάχνετε απαντήσεις στο internet. O γιατρός θα δώσει λύση στο πρόβλημά σας», λέει ο Νίκος Καραβαλάκης.
«Επίσης, αν κάτι σας ανησυχεί, δεν υπάρχει καλύτερος χρόνος από το ΤΩΡΑ για να επικοινωνήσετε με τη Γραμμή Υγείας 1010 ή γιατρό που εμπιστεύεστε», συμπληρώνει ο Θοδωρής Παπαχριστόπουλος.
πηγή: interamerican