Η αύξηση της διασποράς του διαφημιστικού budget σε περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και οι σημαντικές ανακατατάξεις στην πεντάδα με τους ομίλους που επένδυσαν τα περισσότερα για την προβολή τους από τα ΜΜΕ, χαρακτήρισαν τη διάρθρωση της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης της ασφαλιστικής αγοράς κατά την τριετία 2016 – 2018.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το ID, το 2016 οι πέντε πρώτες σε έξοδα διαφήμισης ασφαλιστικές εταιρείες συγκέντρωσαν το 72,8% της συνολικής δαπάνης, το 2017 η συμμετοχή τους περιορίσθηκε 67,6% και το 2018 μειώθηκε περαιτέρω στο 62,9% κι όλα αυτά σε ένα σύνολο κόστους για τον κλάδο το οποίο, όπως έχει ήδη αναφέρει το ID, συμπιέσθηκε από τα 9,341 εκατ. ευρώ το 2016 σε 6,768 εκατ. ευρώ το 2018.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο για την εξεταζόμενη περίοδο είναι ότι, καταγράφηκαν σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση της πρώτης πεντάδας. Πιο συγκεκριμένα, το 2016 στις πέντε πρώτες σε διαφημιστική δαπάνη ασφαλιστικές εταιρείες οι τρεις ήταν συστήματα που πωλούν ασφάλειες μέσω διαδικτύου, όμως τις δύο επόμενες χρονιές μια εξ αυτών παρέμεινε στην πρώτη πεντάδα, καταλαμβάνοντας μάλιστα, τόσο το 2017, όσο και το 2018, την πρώτη θέση ως ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο της δαπάνης του κλάδου.
Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι το 2018 στις τέσσερις από τις πέντε πρώτες θέσεις φιγουράρουν πολυεθνικοί όμιλοι, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τις μεγαλύτερες δαπάνες διαφήμισης γενικότερα τις καλύπτουν εταιρείες ξένων συμφερόντων.