Δύο χρόνια μετά την πανδημία του COVID-19, έρευνα του Swiss Re Institute σε 11.000 καταναλωτές σε όλο τον κόσμο δείχνει ότι η πανδημία έχει οδηγήσει τα νοικοκυριά στο να κατευθύνουν περισσότερους πόρους στην υγεία και την οικονομική ασφάλεια.
H Υγειονομική κρίση αύξησε τις διαδικτυακές αγορές ασφάλισης και μεγαλύτερη προθυμία για κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων υγείας.
“Το ξαφνικό σοκ στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και η επιταχυνόμενη ψηφιακή υιοθέτηση, μεταξύ άλλων αλλαγών συμπεριφοράς, είχε βαθύ αντίκτυπο στη διαβίωση των ανθρώπων. Ως αποτέλεσμα αυτού, πολλοί καταναλωτές συνεχίζουν να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ανθεκτικότητα στην υγεία τους και πόσο καλά είναι ασφαλισμένοι για πιθανές σοκ στην υγεία στο μέλλον», δήλωσε ο Jérôme Jean Haegeli, επικεφαλής οικονομολόγος του ομίλου Swiss Re.
“Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία τους δύο χρόνια μετά την πανδημία. Ο κλάδος των αντασφαλίσεων έχει την ευκαιρία να συμβάλει στην ενίσχυση αυτής της ανθεκτικότητας στον κόσμο μετά την πανδημία”, δήλωσε ο Paul Murray, Διευθύνων Σύμβουλος Reinsurance Asia της Swiss Re. «Τα καλά νέα είναι ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τον κλάδο και για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή την εξέλιξη, πρέπει συλλογικά να ανταποκριθούμε στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις τους, να δημιουργήσουμε πολλαπλά ψηφιακά σημεία επαφής και νέα προϊόντα.”
Αλλαγή της στάσης των καταναλωτών
Η φετινή έκθεση δείχνει ότι ενώ η πανδημία έχει μετατοπίσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών στις αναδυόμενες αγορές προς την προληπτική φροντίδα και την πρόληψη ασθενειών, ο COVID-19 έχει γίνει καταλύτης για πιο τακτικούς ελέγχους υγείας σε όλο τον κόσμο.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι το 46% των ερωτηθέντων στις αναδυόμενες αγορές σχεδιάζει να παρακολουθεί συχνότερα ιατρικές εξετάσεις, έναντι 16% στις προηγμένες αγορές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την Ινδία και την Κίνα, ενώ οι ΗΠΑ είχαν τον υψηλότερο αντίκτυπο στους ελέγχους (21%), ενώ η Ιαπωνία το λιγότερο (7%).
Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν επίσης αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με την επάρκεια του υπάρχοντος επιπέδου ασφαλιστικής κάλυψης. Από τους ερωτηθέντες και κάτω των 40 ετών, το 54% δήλωσε ότι είχε ερευνήσει νέα ή πρόσθετα ασφαλιστήρια κατά τους έξι μήνες που προηγήθηκαν της έρευνας.
Μεταξύ των προηγμένων αγορών, οι ερωτηθέντες στην Ιαπωνία (55%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (49%) εξέφρασαν το μεγαλύτερο επίπεδο ανασφάλειας. Οι αναζητήσεις και οι αγορές ασφάλισης ήταν ιδιαίτερα οι υψηλότερες στην Κίνα και την Ινδία, με μέσο όρο, το 40% των ερωτηθέντων να αγοράζει νέα κάλυψη. Τους τελευταίους έξι μήνες, τα άτομα κάτω των 40 ετών στις αναδυόμενες αγορές ήταν τα πιο ενεργά στην εξερεύνηση νέων ή πρόσθετων καλύψεων και αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη ομάδα-στόχο για τους ασφαλιστές.
Η ψυχική υγεία παραμένει επίσης προτεραιότητα, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι το ένα τρίτο του πληθυσμού που ρωτήθηκε στις προηγμένες αγορές ανέφερε επιδείνωση της κατάστασης της ψυχικής του υγείας τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό ήταν πιο εμφανές στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%) και στην Αυστραλία (26%), ενώ στη Γερμανία (26%), το κλίμα γύρω από τη συνολική υγεία μειώθηκε περισσότερο.