Η γνώμη των καταναλωτών, κατά την έρευνα του έγκριτου διεθνώς Reputation Institute – RMI Athens που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του ετήσιου θεσμού «Famous Brands, οι μάρκες με τη χρυσή φήμη», ανέδειξε φέτος κορυφαίο brand στον ασφαλιστικό κλάδο την Interamerican. Πρόκειται για την τέταρτη πρωτιά που κερδίζει η Interamerican στο σύνολο των έξι ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2005 και βασίζονται στην αυθόρμητη επιλογή που κάνει το αντιπροσωπευτικό δείγμα του καταναλωτικού κοινού, το οποίο ερωτήθηκε φέτος για μάρκες σε 33 συνολικά προϊοντικές κατηγορίες.
Η καλή φήμη, ως το σημαντικότερο άυλο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης, αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε μια περίοδο δοκιμασίας της εμπιστοσύνης του καταναλωτή, όπως είναι η σημερινή. Ο Γ. Κώτσαλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Interamerican δήλωσε σχετικά: «H ανάδειξη της Interamerican σε famous brand ενισχύει την πεποίθησή μας ότι η στρατηγική προτεραιότητα της εστίασης στον καταναλωτή αποτελεί επιλογή που αναγνωρίζεται από το κοινό και αποδεικνύει την αξιοπιστία της εταιρείας, την οποία επιδιώκουμε να ενισχύουμε συνεχώς».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, σήμερα ένας στους δύο καταναλωτές φέρεται διατεθειμένος να μποϋκοτάρει ενεργά τις εταιρείες/μάρκες που τον απογοητεύουν για διάφορους λόγους (ποιότητα προϊόντων ή υπηρεσιών, αισχροκέρδια κ.λπ.), ενώ ένας στους δύο αναγνωρίζει ως στοιχείο κοινωνικής υπευθυνότητας τις προσιτές τιμές. Η διαχρονικά υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, η υποστήριξη προγραμμάτων κοινωνικής υπευθυνότητας, η δημιουργία θετικής δημοσιότητας είναι παράγοντες που σε συνδυασμό με την αναγνωρισιμότητα της μάρκας και την απουσία αρνητικής εμπειρίας του κοινού κτίζουν τη φήμη, όπως επισημαίνει ο Μ. Οβαδίας, Γενικός Διευθυντής του RMI Athens. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο.
Κάνοντας διαδικτυακή έρευνα για τη συγκεκριμένη έρευνα και την εταιρεία ερευνών, προέκυψαν τα εξής. Δεν βρήκα ιστοχώρο της RΜΙ – Athens αλλά βρήκα ότι η έρευνα έχει γίνει δια λογαριασμό της “Hill & Knowlton” (leading international communications consultancy) η οποία διατηρεί γραφείο στην Αθήνα και προφανώς κάθε χρόνο πληρώνει τη συγκεκριμένη έρευνα, προφανώς για λογαριασμό των Ελλήνων πελατών της.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1020 ατόμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Άνοιξα τα τρία αρχεία παρουσίασης της φετινής έρευνας από το http://www.real.gr.
Το 1ο παρουσιάζει τα στοιχεία της έρευνας και ενδιαφέρον έχει η φήμη των κλάδων. Μεταξύ των κλάδων, την καλύτερη φήμη έχει η ναυτιλία και ακολουθούν τρόφιμα-αναψυκτικά, τηλεπικοινωνίες, αεροπορικές, supermarkets, κλπ. Δυστυχώς ο ασφαλιστικός κλάδος έρχεται προ-τελευταίος (περνάμε μόνον τον κλάδο υγείας) με 12% καλή/πολύ καλή φήμη, 36% μέτρια φήμη, 52% αδύναμη/κακή φήμη… (παρακαλώ πολύ του χρόνου την ΕΑΕΕ να λάβει τα μέτρα της!)
Το 2ο αφορά τους «χρυσούς νικητές» όπου παρουσιάζονται σε βάθρο κατάταξης χωρίς νούμερα. Για την ιδιωτική ασφάλιση 1)INTERAMERICAN, 2)ΕΘΝΙΚΗ (1η πέρυσι), 3)AXA (παρά τη σχετικά πρόσφατη αλλαγή ονόματος). Η ερώτηση που έγινε τηλεφωνικά ήταν «Από όλες τις μάρκες στην κατηγορία…, ποιες θεωρείτε ότι έχουν την καλύτερη φήμη στην Ελλάδα;» . Οι ερωτώμενοι μπορούσαν να αναφέρουν μέχρι 3 μάρκες αυθόρμητα – χωρίς τη βοήθεια λίστας. Καταδικάζω οποιονδήποτε κακοπροαίρετο συνειρμό μεταξύ αντιφατικών αποτελεσμάτων!
Το 3ο παρουσιάζει δηλώσεις των μανατζερς των πρώτων εταιρειών.
Πιστεύω ότι τώρα που αποκτήσαμε συνομοσπονδία, αξίζει να οργανώσουμε και εμείς οι διαμεσολαβητές μία έρευνα και να συμπληρώσουμε από ένα ερωτηματολόγιο ο καθένας! Ποιος ξέρει μπορεί να επηρεάσει ακόμη και τις προμήθειες…!