Οι ασφαλιστικές εταιρείες υπό την ηγεσία της AIG πέτυχαν στην προσπάθειά τους να συγχωνεύσουν πολλές αγωγές που είχαν υποβληθεί από εκμισθωτές αεροσκαφών για εκκρεμείς αξιώσεις σε υποθέσεις με αεροσκάφη που είχαν καθηλωθεί στη Ρωσία. για τζετ που έχουν αφεθεί μακριά από τη Ρωσία.
Ο δικαστής Christopher John Butcher στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου δήλωσε ότι ήταν υπέρ μιας συνδυασμένης δίκης, η οποία θα συγχωνεύσει παρόμοιες αγωγές που έχουν κατατεθεί από την AerCap Holdings NV, την Dubai Aerospace Enterprise Ltd. και την KDAC Aircraft Trading. Οι υποθέσεις έχουν πανομοιότυπα ζητήματα και μια ταυτόχρονη δίκη θα αποφύγει τις επικαλύψεις και θα εξοικονομήσει χρόνο. Ο δικαστής είπε ότι η δίκη για την υπόθεση θα ξεκινήσει πιθανότατα τον Οκτώβριο του 2024. Η AerCap, ο μεγαλύτερος εκμισθωτής τζετ στον κόσμο, μηνύει την AIG, μαζί με την Lloyd’s Insurance Company και τη Fidelis Insurance για 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αφού αρνήθηκαν τις αξιώσεις της εταιρείας leasing για τα 116 αεροπλάνα της που έχουν μείνει καθηλωμένα στη Ρωσία.
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης τζετ μηνύουν τους ασφαλιστές τους για αποζημίωση, αφού αναγκάστηκαν να χάσουν εκατομμύρια δολάρια από αεροπλάνα που έμειναν στη Ρωσία. Οι κυρώσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία ανάγκασαν τους εκμισθωτές να τερματίσουν τις μισθώσεις τους, αλλά δεν μπόρεσαν να πάρουν τα αεροσκάφη τους μετά την απαγόρευση της ρωσικής κυβέρνησης που εμπόδισε τις αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν τα αεροπλάνα.
Η AIG πρότεινε τη συγχώνευση των απαιτήσεων της AerCap μαζί με αυτές της DAE, της KDAC και της Merx Aviation Servicing Ltd., οι οποίες έχουν υποβάλει αγωγές μετά την άρνηση των ασφαλιστών τους να πληρώσουν.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες είπαν ότι τα αεροσκάφη δεν χάθηκαν καθώς συνεχίζουν να πετούν και οι κυρώσεις τους εμποδίζουν να παρέχουν κάλυψη ή να πληρώσουν οποιαδήποτε απαίτηση. αναφέρουν επίσης ότι ισχύουν συγκεκριμένες εξαιρέσεις στα συμβόλαια, που εν προκειμένω αναιρούν την κάλυψη.
Πηγή: Insurance Journal