Ο κ. Νίκος Ζάχος, Γενικός Διευθυντής της NP Ασφαλιστικής παραχώρησε στον δημοσιογράφο Πλάτωνα Τσούλο και στο περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing μια αποκλειστική συνέντευξη/εξώφυλλο, αναφορικά με τις δράσεις & ευθύνες που πρέπει να αναλάβει η πολιτεία στην ιδιωτική ασφάλιση, την ιστορία της NP και τη συμμετοχή τους, σαν ασφαλιστική, στο “παιχνίδι” των συγχωνεύσεων & των εξαγορών.
Η πολιτεία, σύμφωνα με τον κ. Ζάχο, οφείλει να κινηθεί θεσμικά σε τρεις άξονες, με σκοπό την ασφάλιση των κινδύνων από τις φυσικές καταστροφές, τη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων και τη στήριξη των επενδυτικών αναπτυξιακών έργων. Επίσης, αναφέρει ότι «εάν το κράτος μπορέσει να κατανοήσει την πραγματική σημασία της ιδιωτικής ασφάλισης, τότε η συνεισφορά του στην κοινωνική ευημερία των Ελλήνων πολιτών θα είναι το πολυτιμότερο αγαθό που θα μπορούσε να προσφέρει».
Προσθέτει, δε, ότι η ΝΡ ακολουθεί – από ιδρύσεώς της – μια σταθερά αναπτυσσόμενη και κερδοφόρα «διαδρομή», εκτιμά ότι το 2021 θα κλείσει με αυξημένη παραγωγή 8,5% με 9% και προβλέπει ότι η άνοδος των μεγεθών θα συνεχιστεί και το 2022. Όπως εξηγεί, η εταιρεία εξασφαλίζει 90% εισπραξιμότητα των συμβολαίων της, αποτελώντας την πλέον φιλική εταιρεία για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Ακολουθεί η Συνέντευξη του κ. Ζάχου, Γενικού Διευθυντή NP (αναδημοσίευση από το τεύχος ΑΜ #92, Δεκέμβριος 2021)
1) Πως θα κλείσουν φέτος τα παραγωγικά µεγέθη της εταιρείας σε σχέση µε το 2020; Ποιες προβλέψεις κάνετε για το 2022;
Το 2021 θα είναι και αυτό μία κερδοφόρα χρήση για την NP Ασφαλιστική. Θα κλείσουμε έτσι 18 χρόνια αδιάλειπτης κερδοφορίας. Τα μεγέθη του εννεαμήνου του 2021, δείχνουν ότι κινούμαστε πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς στο σύνολο των Γενικών Κλάδων, έχουμε υψηλή κερδοφορία με αυξητικές τάσεις και οι δείκτες φερεγγυότητάς μας παραμένουν από τους κορυφαίους στην ελληνική και ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά. Εκτιμούμε ότι εάν δεν υπάρξει κάτι εξαιρετικά αρνητικό, κατά τον τελευταίο μήνα του χρόνου, η NP Ασφαλιστική θα καταγράψει αύξηση μεγεθών το 2021 σε σχέση με το 2020 άνω του 8,5% – 9%.
Οι εκτιμήσεις μας για το 2022 είναι ότι καθοριστικός παράγοντας για την πορεία της εταιρείας μας, αλλά και της υπόλοιπης ασφαλιστικής αγοράς, θα είναι η εξέλιξη της πανδημίας, η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και η βελτίωση των εισοδημάτων των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. Ως κλάδος, θέλουμε να δούμε μεταρρυθμιστικές κινήσεις στις ασφαλίσεις κατά φυσικών καταστροφών και στις ασφαλίσεις περιουσίας, πάταξη των ανασφάλιστων οχημάτων και επενδυτικά αναπτυξιακά έργα.
Σε ότι αφορά ειδικότερα την πορεία των μεγεθών της εταιρείας μας, για το 2022 εκτιμάμε ότι θα είναι μία χρονιά με σημαντική αύξηση παραγωγής σε όλους τους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, την διατήρηση των καλών μας αποτελεσμάτων, την ενίσχυση των θεμελιωδών μας μεγεθών και της κατάκτησης ακόμη υψηλότερων επιπέδων αξιοπιστίας και φερεγγυότητας στην ασφαλιστική αγορά.
2) Σχεδιάζετε κινήσεις στρατηγικού χαρακτήρα για την επόµενη τριετία, ώστε να εντείνετε την αναπτυξιακή δράση της NP Ασφαλιστική;
Σαφώς, παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλά και τις διεθνείς τάσεις που επικρατούν στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης με εμφανή τα σημάδια και τα μηνύματα που έστειλαν μέσα στο 2021, οι άνευ προηγουμένου εξαγορές και συγχωνεύσεις ασφαλιστικών εταιρειών και οι οποίες προμηνύουν ακόμη μεγαλύτερες εξελίξεις κατά τη διετία 2022 – 2023, για πολλούς και διάφορους λόγους.
Ως ένας σύγχρονος και δυναμικός οργανισμός που είμαστε, η NP Ασφαλιστική μελετά όλες τις αξιόλογες περιπτώσεις που θα παρουσιαστούν, αν και η φιλοσοφία μας είναι να χαράσσουμε τη δική μας ανεξάρτητη πορεία. Σε περίπτωση που επιλέξουμε τον δρόμο των εξαγορών ασφαλιστικών εταιρειών, θα γίνει μόνο εάν αυτές προσφέρουν υπεραξία στην εταιρεία, χωρίς να αλλοιώνουν τα χαρακτηριστικά μας και σίγουρα όχι για σκοπούς παραγωγικών μεγεθών και μόνο.
Ανάμεσα στους στόχους μας στην επόμενη τριετία, θα είναι η ανάπτυξή μας σε νέους κλάδους ασφάλισης που εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων. Προτεραιότητά μας αποτελεί το ανθρώπινο δίκτυο πωλήσεων, όπου μέσα από διαρκή εκπαίδευση, παρότρυνση και καθοδήγηση, θέλουμε κάθε χρόνο να αυξάνει την παραγωγή του, να διεκδικεί υψηλότερα μερίδια αγοράς και να δημιουργεί υψηλά επαναλαμβανόμενα και σταθερά εισοδήματα.
Είμαστε ίσως η φιλικότερη εταιρεία προς την ανθρώπινη διαμεσολάβηση, καθώς από το ξεκίνημά μας πριν δεκαοκτώ χρόνια μέχρι και σήμερα, παραμένουμε απόλυτα πιστοί στον επαγγελματία ασφαλιστή και δεν μας βρίσκει απέναντί του σε κανένα direct κανάλι online αγορών ή σε κάποιο σχήμα Βank Αssurance.
3) Σε ποιους από τους βασικούς κλάδους ασφάλισης, στους οποίους αναπτύσσεται η NP Ασφαλιστική, θα δοθεί µεγαλύτερη έµφαση το 2022;
H στόχευσή μας για το 2022, θα είναι η αύξηση του μεριδίου μας στον κλάδο αυτοκινήτου, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές και πληρότητα καλύψεων, αλλά και στους κλάδους περιουσίας και αστικής ευθύνης. Η πληρότητα των προϊόντων μας σε συνδυασμό με τον επαγγελματισμό των εταιρικών συνεργατών μας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μας δίνουν την δυνατότητα να διεκδικούμε υψηλότερα μερίδια αγοράς, σε κλάδους που αναμένουμε σημαντικά περιθώρια ανόδου.
4) Πώς αντιµετώπισε η εταιρεία τις επιπτώσεις της πανδηµίας στην αγορά; Πώς προσαρµόστηκε στις έκτακτες συνθήκες;
H αντιμετώπιση της πανδημίας και των εργασιακών συνθηκών ήταν παραδειγματική μπορώ να πω. H συνεργασία με τους συνεργάτες μας συνεχίστηκε, μέσα από τις τεχνολογικές εφαρμογές που προετοιμάσαμε και όχι μόνο δεν προβλημάτισε, αλλά λειτούργησε και ενισχυτικά προς όφελος των συνεργατών μας. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η επανεκπαίδευση των διαμεσολαβητών, η οποία εν μέσω πανδημίας είχε ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή, μέσω της μεθόδου της online live εκπαίδευσης απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια.
Στον τομέα προσέγγισης, πώλησης, τιμολόγησης και έκδοσης συμβολαίων, τα τεχνολογικά εργαλεία που παρέχουμε στους εξωτερικούς συνεργάτες μας και στο προσωπικό μας, βοήθησαν ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και να εξυπηρετούνται άμεσα όλα τα αιτήματα. Επίσης, σε αμιγώς υγειονομικό επίπεδο, η NP Ασφαλιστική τήρησε όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα με απαράμιλλη σχολαστικότητα, προστατεύοντας τόσο τους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και κάθε τρίτο συναλλασσόμενο με την εταιρεία.
5) Μέσα από ποιες ενέργειες η NP Ασφαλιστική προετοιµάζεται, ώστε να δράσει δυναµικότερα κατά την πλήρη επιστροφή της αγοράς στην κανονικότητα;
Η NP Ασφαλιστική, λόγω ευέλικτου μεγέθους και τρόπου εργασίας έχει καταφέρει να επιστρέψει άμεσα και δυναμικά στην κανονικότητα. Η συνεχής επικοινωνία με τους συνεργάτες μας, προκειμένου να λύνονται άμεσα τα καθημερινά τους θέματα με την εταιρεία, η κεφαλαιακή μας επάρκεια και το γεγονός ότι υπάρχει ένα ισχυρό τρίγωνο μεταξύ «διοίκησης – συνεργατών – προσωπικού», μας βοηθά να λειτουργούμε ταχύτατα απέναντι στις προκλήσεις των καιρών και της ασφαλιστικής αγοράς.
Θα εξακολουθήσουμε να δίνουμε σημασία στη διεύρυνση της χρήσης των τεχνολογικών εφαρμογών προς όφελος των συνεργατών μας, ενώ πολύ σημαντική παράμετρο για την περαιτέρω διασφάλιση των συνεργατών μας, είναι ότι έχει δημιουργηθεί η τεχνικο – υλική υποδομή ώστε η NP Ασφαλιστική να έχει συνεχή και απρόσκοπτη λειτουργία κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
6) Ποια στοιχεία διαφοροποιούν την NP Ασφαλιστική έναντι του ανταγωνισµού της;
Μία πολύ καλή ερώτηση που μας βοηθά να δώσουμε την ταυτότητα της εταιρείας μας. Είμαστε μία νέα, σύγχρονη, ελληνική ασφαλιστική εταιρεία που ξεκίνησε το 2004 και κατάφερε να αναπτυχθεί με συνεχόμενη κερδοφορία ακόμη και μέσα στην δύσκολη περίοδο των μνημονίων, στην κρίση του 2015 και στην κρίση της πανδημίας. Η πορεία της NP Ασφαλιστικής σ’ αυτά τα 18 χρόνια – εκ των οποίων τα 10 χρόνια τουλάχιστον ήταν χρόνια δύσκολα για την ελληνική οικονομία – δείχνει ότι η εταιρεία είναι θεμελιωμένη σε πολύ στέρεες βάσεις και διαθέτει εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό.
Σε αυτά τα χρόνια, δεν κάναμε εκπτώσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών μας λόγω των εκπτώσεων στα τιμολόγια. Το γεγονός ότι έχουμε πολύ μεγάλη εισπραξιμότητα στα συμβόλαιά μας (άνω του 90%), αποδεικνύει ότι κάνουμε καλή δουλειά σε μία εποχή που τίποτε δεν παραμένει δεδομένο και οι πελάτες και οι συνεργάτες μας το αναγνωρίζουν.
Επίσης, αυτό που μας διαφοροποιεί έναντι του ανταγωνισμού είναι ότι παραμένουμε προσηλωμένοι στον άνθρωπο ασφαλιστή και θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε αποκλειστικά μαζί του. Παρά τις “σειρήνες” για πολυκαναλικές πωλήσεις, που ακολούθησε μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού, εμείς παραμείναμε πιστοί στους συνεργάτες μας, προσφέροντάς τους υψηλές και σταθερές αμοιβές, συνεχή και ποιοτική εκπαίδευση και τεχνολογικές υποδομές, ώστε να παραμείνουν παραγωγικότατοι και ωφελημένοι.
7) Θεωρείτε ότι ο µέσος Έλληνας πολίτης ανταποκρίνεται επαρκώς στα µηνύµατα που λαµβάνει από την ασφαλιστική αγορά; Εν ολίγοις, διαθέτει την απαιτούµενη ασφαλιστική συνείδηση;
Θέτετε ένα πολύ ουσιαστικό ερώτημα που απασχολεί την ασφαλιστική αγορά πολλά χρόνια, αλλά πρέπει να μας ωθήσει να δούμε την πραγματικότητα, να κάνουμε αυτοκριτική και να βρούμε λύσεις. Θεωρούμε ότι υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις για την ασφαλιστική αγορά από τους Έλληνες πολίτες. Υπάρχουν αυτοί που δεν μας αποδέχονται (είναι αρκετοί δυστυχώς), υπάρχουν αυτοί που μας επιζητούν αλλά λόγω οικονομικών συνθηκών δεν μπορούν να ασφαλιστούν (ποσοστό που αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια) και υπάρχουν και οι Έλληνες πολίτες που έχουν πλήρη ασφαλιστική συνείδηση και είναι οι πιστοί πελάτες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Είναι ένα target group που μπορεί να αυξηθεί και εάν αυτό συνδυαστεί με την βελτίωση των οικονομικών του κράτους και των επιχειρήσεων, τότε τα αποτελέσματα θα είναι σημαντικά καλύτερα.
Το ζητούμενο είναι να καταφέρουμε ως ασφαλιστικές εταιρείες να μειώσουμε τους δυσφορούντες και να αυξήσουμε τις άλλες δύο κατηγορίες Ελλήνων πολιτών που αποδέχονται την ιδιωτική ασφάλιση. Πώς θα γίνει αυτό; Mε το να τους προσφέρουμε άμεσες υπηρεσίες, να αποζημιώνουμε χωρίς χρονοτριβές τις απλές περιπτώσεις, να είμαστε δίπλα στον ασφαλισμένο σε κάθε περίπτωση και να εμπνέουμε αξιοπιστία και σοβαρότητα.
Διαβάστε την συνέχεια στο asfalistikomarketing.gr