Οποιαδήποτε αρκετά προηγμένη τεχνολογία είναι ισοδύναμη με τη μαγεία» (Arthur Clark) πόσο μάλλον όταν αφορά αγορές με πολυπλοκότητα για το μέσο καταναλωτή όπως η ασφαλιστική βιομηχανία.
της Βίκυς Γερασίμου
Σε διεθνές επίπεδο ο προσανατολισμός αυτήν τη στιγμή στην ασφαλιστική βιομηχανία είναι ένας: απλότητα και σαφήνεια.
Ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί είναι να αξιοποιηθούν τεχνολογικά εργαλεία τα οποία θα φέρουν το κοινό εγγύτερα στην ασφάλιση και την ουσία της σαν υπηρεσία. Παγκοσμίως η αξία των νεοφυών επιχειρήσεων στον τομέα του insurtech υπολογίζεται ότι ανήλθε σε 5,48 δισεκατομμύρια το 2019 και αναμένεται να φθάσει τα 10,14 δισεκατομμύρια έως το 2025.
Στο σύνολό της η ασφαλιστική αγορά αγγίζει τα 5 τρισ. δολ. και αυτήν τη στιγμή επενδύει κυρίως σε έναν τομέα… στην καινοτομία. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλοι όμιλοι έχουν δημιουργήσει «Εργαστήρια Τεχνολογίας» και διενεργούν διαγωνισμούς με startups.
H απλοποίηση της ασφαλιστική βιομηχανίας θα οδηγήσει σταδιακά τους καταναλωτές στο να κατανοήσουν τα προϊόντα της και να την εμπιστευτούν σε μεγαλύτερο βαθμό σαν κλάδο. Το τοπίο αλλάζουν με ραγδαίο ρυθμό οι νεοφυείς εταιρείες που εμφανίζονται σε όλο τον κόσμο και βελτιστοποιούν σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη και τη γνώση γύρω από την ασφάλιση.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πολλές startups που έχουν εργαλεία για την ιδιωτική ασφάλιση. Κάποιες από αυτές –όπως η Lemonade– έχουν εδραιώσει την κυριαρχία τους και αναπτύσσονται συνεχώς. Στο κείμενο που ακολουθεί θα διαβάσετε για τις εξελίξεις νέων εταιρειών που τα εγχειρήματά τους σχετίζονται με την ασφάλιση.
Setoo: Tailor made ασφάλιση για πελάτες e–shops
Η Setoo (Βρετανία) που υποστηρίζεται από την Kamet, το Insurtech startup studio της AXA, δίνει τη δυνατότητα στις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις να δημιουργούν και να διανέμουν tailor made ασφαλιστικά προϊόντα απευθείας σε e-shops για τους καταναλωτές τους…