Κανένας δεν μπορεί να είναι απόλυτος και να παίρνει μονόπλευρες θέσεις ιδίως σε θέματα που αφορούν τις εξελίξεις και κανένας δεν μπορεί να τις σταματήσει. Το να μένουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν, δήθεν για να στηρίξουμε μια πλευρά δεν σημαίνει ότι συμβάλλουμε στη βελτίωση του κλάδου. Οι Direct Πωλήσεις θα έπρεπε να απασχολούν πάνω από όλους, τους Διαμεσολαβούντες και αυτοί θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει εδώ και καιρό τις πρωτοβουλίες προσφέροντας το συνδυασμό της ηλεκτρονικής με την προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους! Το να δαιμονίζουμε τις απευθείας πωλήσεις των Εταιρειών, κάτι που συμβαίνει σε όλο τον κόσμο εδώ και 15 χρόνια δεν κάνουμε τίποτα και παραμένουμε πίσω! Από την άλλη πλευρά, οποιοσδήποτε υποστηρίζει απόλυτα τη μια έκδοση ή την άλλη, αποκαλύπτεται ότι είναι ή άσχετος με το αντικείμενο ή ότι παίρνει μια μονόπλευρή θέση νομίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο υποστηρίζει τα συμφέροντά του! Πιθανόν να ισχύουν και τα δύο: Και να είναι άσχετος με το αντικείμενο και να υποτιμά την Κρίση των Πελατών του, νομίζοντας ότι όταν παίρνει ακραίες …άγαρμπες θέσεις υπέρ των συμφερόντων του, ότι τους εξυπηρετεί! Η Ασφαλιστική Αγορά είναι μια από τις πιό ώριμες Αγορές και τα στελέχη της διακρίνονται για την ορθότητα της Κρίσης τους. Κάπου όσοι γράφουν, πρέπει να το λάβουν αυτό υπόψη τους γιατί ούτε με γραφικότητες ούτε με υπερβολές κερδίζεις την εύνοιά τους .
Ποιοι είναι αυτοί που συνεχίζουν να μιλούν χωρίς να γνωρίζουν; Καταρχήν, όλοι οι διαμεσολαβούντες! Ασφαλιστικοί Σύμβουλοι, Πράκτορες, Μεσίτες, δεν γνωρίζουν! Όποιος τολμά να αντισταθεί στις direct πωλήσεις, όποιος έχει άλλη άποψη, όποιος μιλήσει για την αξία του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, σύμφωνα με το άρθρο, δεν γνωρίζει! Πολύ περισσότερο βέβαια, αν τολμήσει ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να μιλήσει για την υπεραξία που προσδίδει στο ασφαλιστικό προϊόν η παρουσία του και η συμμετοχή του, προφανώς δεν ξέρει τι του γίνεται!
Ποιοι άλλοι συνεχίζουν να μιλούν χωρίς να γνωρίζουν; Οι καταναλωτές φυσικά, οι εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές που κάλεσαν τον «ασφαλιστή τους» μια δύσκολη ώρα για να τους συμπαρασταθεί και να τους βοηθήσει, είναι προφανές ότι… δεν γνωρίζουν. Όλοι αυτοί θα προτιμούσαν τη δύσκολη ώρα να τηλεφωνήσουν σε ένα call center, απλώς δεν το ήξεραν!
Δεν γνωρίζουν επίσης οι Ασφαλιστικές Εταιρείες, οι διοικήσεις και τα στελέχη των οποίων έχουν αποφασίσει ότι κύριος μοχλός ανάπτυξης των εργασιών τους θα συνεχίσουν να είναι οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές. Φαίνεται ότι κάποιος τους έχει παραπλανήσει και λαθεμένα(!!!) αναδεικνύουν στις ομιλίες τους και στις συνεντεύξεις τους τον αναντικατάστατο ρόλο των «Ασφαλιστή». Ίσως πάλι να μην έχουν διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο…
Επίσης, η Τράπεζα της Ελλάδος φαίνεται ότι δεν γνωρίζει. Πρέπει να παρέμβει αμέσως και να ζητήσει άμεση τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τα διαμεσολαβούντα πρόσωπα. Δεν χρειάζονται! Αρκούν οι direct πωλήσεις και οι απολύτως ενημερωμένοι, εκπαιδευμένοι και έμπειροι υπάλληλοι των τραπεζών! Στο άρθρο περιγράφεται τόσο παραστατικά και τόσο γλαφυρά η ροή των γεγονότων π.χ. μετά από ένα τρακάρισμα. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια και τελικώς, η ύπαρξη ενός Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή μάλλον θα μπέρδευε τα πράγματα και θα δυσκόλευε την αποζημίωση του παθόντα!
Και όλα αυτά στον κλάδο αυτοκινήτων, γιατί στον …τόσο απλό κλάδο της υγείας, είναι σαφές ότι ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής δεν χρειάζεται καθόλου, είναι περιττός! Άσε που επιβαρύνει και το κόστος χωρίς να προσφέρει τίποτα! «Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω», όπως λέει και ο αρθρογράφος!
Α. ξέχασα και τους κοινωνιολόγους, τους ψυχολόγους, τους επικοινωνιολόγους και τους κάθε μορφής επιστήμονες που βροντοφωνάζουν ότι ένα sms, ένα email ή ένα τηλεφώνημα σε κάποιον υπάλληλο ενός call center, δεν αποτελεί «προσωπική επικοινωνία», αλλά έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της ανάπτυξης απρόσωπων και ουδέτερων μορφών επικοινωνίας και εξυπηρέτησης. Και αυτοί δεν ξέρουν. Το άρθρο το γράφει καθαρά: «Αυτό είναι η διαδικασία εξυπηρέτηση του direct καναλιού. Και μια σημείωση: τίποτε δεν είναι απρόσωπο διότι όταν ο πελάτης τηλεφωνεί πάντα υπάρχει κάποιος που απαντά και εξυπηρετεί». Ήρθε η ώρα λοιπόν να σκίσουν και αυτοί τα πτυχία τους! Αφού κάποιος απαντά στο τηλέφωνο, η επαφή είναι προσωπική!
Μήπως πρέπει όμως να σοβαρευτούμε; Μήπως πρέπει όλοι στην αγορά να είμαστε πιο προσεκτικοί και να καταλαβαίνουμε που τελειώνει το αστείο και που αρχίζει το γελοίο; Μήπως για μια ακόμη φορά ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής (καθ’ υπαγόρευση ή όχι) βρίσκεται στο στόχαστρο, ως Ιφιγένεια για τα όλα τα δεινά της αγοράς;
Τα πράγματα είναι άσπρο-μαύρο; Δηλαδή, ή Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές ή direct πωλήσεις; Και όλα τα άλλα «μεγάλη πλάνη και σκοταδισμός»; Σε όλες τις ανεπτυγμένες ασφαλιστικές αγορές του κόσμου, τα κανάλια πρόσκτησης εργασιών των ασφαλιστικών εταιρειών (ανεξάρτητοι διαμεσολαβούντες, συνδεδεμένοι διαμεσολαβούντες, bancassurance, direct πωλήσεις κ.λπ.) συνυπάρχουν αρμονικά εδώ και δεκαετίες, αλλά με άλλα κριτήρια και άλλες προϋποθέσεις, με όρους ισονομίας και χωρίς πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού.
Το κάθε κανάλι διαθέτει και καλλιεργεί τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα και ο καταναλωτής επιλέγει ελεύθερα, αναγνωρίζοντας την προσφορά της κάθε πλευράς και φυσικά ανάλογα με το προϊόν. Στην ίδια ασφαλιστική αγορά μπορεί μια ομάδα προϊόντων (για πολλούς και διάφορους λόγους που δεν αποτελούν αντικείμενο του σημερινού μας άρθρου) να πωλείται κατά συντριπτικό ποσοστό μέσω Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και μια άλλη ομάδα προϊόντων μέσω bancassurance. Το θέμα είναι αν τηρούνται οι ίδιοι κανόνες και αν οι κανόνες αυτοί εξασφαλίζουν την προστασία του καταναλωτή, κατά την ενημέρωση, κατά την ασφάλιση και κατά την ζημιά.
Για παράδειγμα, ο συντάκτης του άρθρου στο οποίο αναφερόμαστε, δεν δείχνει να απασχολείται από το γεγονός (αν το γνωρίζει βέβαια, αλλά δεν τολμώ να το ρωτήσω γιατί μπορεί να θεωρηθώ ότι δημιουργώ «…στρεβλή εικόνα που διαδίδεται και συντείνει σε παραπληροφόρηση της αγοράς και των καταναλωτών», έτσι γράφει για όποιον αμφισβητεί τις direct πωλήσεις), δεν ενοχλείται λοιπόν από το γεγονός ότι το άτομο από την ασφαλιστική εταιρεία «που απαντά και εξυπηρετεί» (όπως ακριβώς γράφει) δεν είναι κατ’ ανάγκη πιστοποιημένο, αλλά την ίδια στιγμή αν τηλεφωνούσε στο γραφείο ενός διαμεσολαβούντος προσώπου αυτός που θα του απαντούσε (ο ίδιος ο διαμεσολαβητής ή ο υπάλληλός του) θα ήταν υποχρεωτικά πιστοποιημένος. Αν δεν βρίσκει στο απλό αυτό γεγονός διαφορά, τότε μπορεί να ασφαλισθεί και στην ΕΒΓΑ (τη θυμόσαστε;) της γειτονιάς του, γιατί ο ξάδελφος της γυναίκας του ιδιοκτήτη είναι εισπράκτορας κάποιας ασφαλιστικής εταιρείας και… ξέρει από αυτά!
Για να τελειώνουμε, η αγορά έχει πολλά προβλήματα για την επίλυση των οποίων απαιτείται γνώση και αποφασιστικότητα από τους αρμοδίους, πνεύμα συνεργασίας από όλους τους εμπλεκόμενους και σοβαρότητα από όσους αρθρώνουν δημόσιο λόγο.
Υπερθεματίζοντας τον συντάκτη δεν θα συμπληρώσω τίποτε αλλο ,παρά μόνον συγχαρητήρια…..
οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές προσδίδουν δεν αφαιρούν ,χτίζουν γέφυρες μεταξύ των απρόσωπων κτηρίων και των πελατών !!!
επενδύοντας σε ανθρώπους μόνο κέρδος μπορεί να καταμετρήσει μια επιχείρηση !!!!!
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΕΒΛΕΠΑ ΜΕ ΚΑΛΟ ΜΑΤΙ ΤΟΝ ”ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ”. ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ, ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ. ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ”ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ”ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ Σ’ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΗΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ,Κ.Κ.ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ”ΚΟΚΑ-ΚΟΛΕΣ-ΣΝΑΚΣ-ΚΡΕΜΕΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Κ.Λ.Π. ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ Η ”ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ”,ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΣ,ΚΑΙ ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΤΗ ΝΕΟΕΜΦΑΝΙΣΘΕΙΣΑ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ ΤΩΝ ”DIRECT ΠΩΛΗΣΕΩΝ”,ΖΗΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΣΗΚΩΝΟΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΟ ΒΑΡΟΣ,ΕΜΕΙΝΕ ΞΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ!!!!!