Αυτά που μέχρι τώρα έχουμε δει στην ασφαλιστική βιομηχανία είναι μόνο “η κορυφή του παγόβουνου” και μία διαφορετική απλά οπτική για το πώς το Insurtech μπορεί να αλλάξει την ασφαλιστική βιομηχανία και να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη κυρίως ως προς το σκέλος της αξίωσης.
Η δεύτερη πράξη της επανάστασης στην ασφαλιστική βιομηχανία ξεκινάει τώρα που τα εργαλεία και τα δεδομένα θα αρχίσουν πλέον να χρησιμοποιούνται για την ακριβέστερη αξιολόγηση του κινδύνου και την τιμολόγηση. Σε αυτή τη φάση θα φανεί ποιος θα μπορέσει να αξιοποιήσει ευκαιρίες και ποιοι νέοι παίκτες -από ποιους κλάδους- θα αποκτήσουν μερίδιο στον κλάδο.
Schreiber: Οι επόμενοι ασφαλιστικοί ηγέτες θα χρησιμοποιούν bots, όχι μεσίτες, και AI, όχι αναλογιστές
Αυτά συζήτηθηκαν σε ασφαλιστικό συνέδριο στο Las Vegas με τον Daniel Schreiber, ιδρυτή και διευθύνων σύμβουλο του πρωτοπόρου ασφαλιστή Lemonade να δηλώνει ότι τώρα ξεκινάει το “Deep Seeing” στην ιδιωτική ασφάλιση που θα φέρει επανάσταση στα βασικά ασφαλιστικά προϊόντα και την τιμολόγηση.
Όπως ανέφερε η ασφάλιση θα αλλάξει ριζικά όσο αναπτύσσεται η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η μηχανική μάθηση, η πρόβλεψη μοντέλων και τα μη παραδοσιακά σύνόλα δεδομένων.
“Οι επόμενοι ασφαλιστικοί ηγέτες θα χρησιμοποιούν bots, όχι μεσίτες, και AI, όχι αναλογιστές”, δήλωσε στο κοινό στο συνέδριο ITC ο Schreiber.
Σύμφωνα με τον Schreiber, το βασικό προϊόν της ασφάλισης είναι ουσιαστικά ένας αλγόριθμος και, επομένως, σε αντίθεση με τα περισσότερα καταναλωτικά προϊόντα, μπορεί να αναδιαμορφωθεί από νέες πρακτικές δεδομένων.
“Η ασφάλιση αφορά στη χρήση στατιστικών για τον κίνδυνο, γι ‘αυτό τα δεδομένα, σωστά συλλεγμένα και χρησιμοποιούμενα, θα μετατρέψουν τον πυρήνα του προϊόντος”.
Οι πρόοδοι στην επιστήμη των δεδομένων, η πρόσβαση σε εκατοντάδες μη παραδοσιακές πηγές δεδομένων και η εφαρμογή της AI και της μηχανικής μάθησης θα καταστήσουν δυνατό το ακριβές undewriting και κίνδυνοι που θεωρούνται τώρα όμοιοι και μέρος μιας ομάδας θα αξιολογούνται πολύ διαφορετικά.
Glaser: Οι διαμεσολαβητές μένουν και η ΑΙ έρχεται
Ο Daniel Glaser, διευθύνων σύμβουλος στην Marsh McLennan αναφέρθηκε επίσης στη δεύτερη φάση της αλλαγής στις ασφαλίσεις αλλά από μία άλλη οπτική, καθώς η άποψή του περιλαμβάνει και τη διαμεσολάβηση. Διαφώνησε με το Schreiber ως προς το ότι τα bots θα αντικαταστήσουν τους διαμεσολαβητές. “Αυτό είναι ανοησία”, δήλωσε. Ο Glaser συμφώνησε ότι η “ψηφιοποίηση αλλάζει τα πάντα” και ότι η βιομηχανία θα πρέπει να αγκαλιάσει την AI και τη μηχανική μάθηση.
Ωστόσο, δεν βλέπει αυτές τις τεχνολογίες να φέρνουν πολύ άμεσα μεγάλες διαφορές. Προβλέπει ότι οι εταιρείες θα ξεκινήσουν πρώτα να δημιουργούν εφαρμογές AI και μηχανικής μάθησης στον τομέα της περιουσίας. Ο Glaser δήλωσε ότι η βιομηχανία πιθανότατα θα δώσει έμφαση στο προϊόν και την προστασία, στην καλύτερη εμπειρία του πελάτη.
Σύμφωνα με τον Glaser, ο οποίος έχει συμμετάσχει σε κάθε μια από τις τρεις συναντήσεις της InsureTech Connect, η MMC έχει αλλάξει την άποψη της για την τεχνολογία. “Η τεχνολογία αρχικά αντιμετωπίστηκε ως κόστος …” αλλά “τώρα είναι στρατηγική και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.”
Beale: Δημιουργήσαμε μία ασφάλιση – τέρας
Η διευθύνουσα σύμβουλος των Lloyd’s, Inga Beale, αγόρασε πρόσφατα ασφάλιση κατοικίας από το smartphone της, ενώ ήταν καθοδόν για ένα ραντεβού. Βρήκε την εμπειρία γρήγορη και ευχάριστη. Δηλαδή, έως ότου άρχισαν τα “exclusions” να κατακλύζουν την οθόνη της.
“Δημιουργήσαμε μία« ασφάλιση τέρας », δήλωσε η Beale, αναφερόμενη στις πολλαπλές σελίδες των πολιτικών εγκρίσεων και αποκλεισμών που συνοδεύουν τα συμβόλαια. Πιστεύει ότι η επόμενη φάση της ψηφιακής θα πρέπει να επικεντρωθεί στην παραγωγή προϊόντων που είναι απλούστερα και που έχουν νόημα στους σημερινούς καταναλωτές.
Πρέπει η βιομηχανία να προσφέρει ασφάλεια, όχι αβεβαιότητα, είπε.