H σημασία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην κάλυψη των επιχειρήσεων αναδεικνύεται μέσα από την εξέλιξη στην αποζημίωση της εταιρείας DRUCKFARBEN, που είχε συνάψει το ασφαλιστήριο συμβόλαιό της μέσω της Capuano. Σε συνέντευξή τους οι κ. Μωρίς και Ζακ Καπουάνο, μας επισήμαναν ότι στις επιχειρήσεις που έχουν υποστεί ζημιά η άμεση ανταπόκριση του διαμεσολαβητή παίζει καθοριστικό ρόλο ως προς το χρόνο της αποζημίωσης.
Πότε η οικογένεια Καπουάνο δραστηριοποιήθηκε στον ασφαλιστικό χώρο και ποια είναι η πορεία σας μέχρι σήμερα;
Η ασφαλιστική πορεία της οικογένειας Καπουάνο – Μάισσα ξεκινάει από το 1904 και είναι ισχυρά συνδεδεμένη με την Generali την οποία και αντιπροσώπευε στην Ελλάδα μέχρι το 1980. Θέλω να σας επισημάνω ότι με τη θεσμοθέτηση της Μεσιτείας Ασφαλίσεων είναι από τις πρώτες εταιρείες που αγκαλιάζουν και υποστηρίζουν το θεσμό. Από τo 1981 έως το 1987 η Capuano αναλαμβάνει τη Γενική Πρακτόρευση για την Ελλάδα της COMPAGNIE D’ ASSURANCES NATIONALE SUISSE και κτοτε, ενεργεί ως Μεσίτης Ασφαλίσεων.
Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της Capuano το 2016 και τι αναμένετε για το 2017;
Η συνολική παραγωγή καθαρών ασφαλίστρων το 2016 ανήλθε στα €7.500.000 και είναι μειωμένη σε σχέση με τις καλές χρονιές. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι και στο 2017 δεν θα δούμε σημαντικές μεταβολές. Ποια είναι η σύνθεση του χαρτοφυλακίου σας; Μελλοντικά ο στόχος είναι να διατηρηθούν οι ίδιες ισορροπίες; Ως Μεσίτες επιχειρηματικών κινδύνων η κατανομή των ασφαλίστρων μας κατά κλάδο αφορά τον κλάδο περιουσίας σε ποσοστό 40%, τον κλάδο ζωής (κυρίως ομαδικά συμβόλαια) 28% και τον κλάδο αυτοκινήτων12%. Επίσης, οι ασφαλίσεις που αφορούν μεταφορές, σκάφη και αστική ευθύνη καταλαμβάνουν το 12% του χαρτοφυλακίου μας και οι υπόλοιποι κλάδοι το 8%. Η Capuano ήταν η εταιρεία διαμεσολάβησης μέσω της οποίας είχε συναφθεί το ασφαλιστήριο της DRUCKFARBEN.
Ποιος ήταν ο δικός σας ρόλος στην εξέλιξη της αποζημίωσης;
Η εξέλιξη της αποζημίωσης στην DRUCKFARBEN αναδεικνύει τόσο το ρόλο της διαμεσολάβησης όσο και της εξειδικευμένης παροχής υπηρεσιών. Ήταν στην ουσία η τρίτη φορά που ξέσπασε φωτιά στο εργοστάσιο της DRURCKFARBEN και λόγω της εμπειρίας, της άμεσης ανταπόκρισης και της συνεργασίας με τις συνασφαλίστριες εταιρείες καθοδηγήσαμε σωστά όλες τις διαδικασίες για να εξοικονομήσουν αφενός οι ασφαλιστικές εταιρείες από τη μικρότερη περίοδο της απωλείας κερδών χρήματα και αφετέρου για να εισπράξει ο ασφαλιζόμενος άμεσα μια προκαταβολή ώστε να διευκολύνει τις ταμειακές ροές για τις παραγγελίες τόσο του νέου μηχανολογικού εξοπλισμού όσο και των πρώτων υλών.
Είναι χαρακτηριστικο ότι καταφέραμε να βοηθήσουμε τον πελάτη 45 ημέρες μετα την εκδήλωση της πυρκαγιάς με προκαταβολή 4.000.000 ευρώ, και να προχωρήσουμε στο τελικο κλείσιμο της αποζημίωσης, που ανήλθε σε 11,95 εκατ. ευρώ, μέσα σε 8 μήνες. Η συμβολή μας ήταν καθοριστική στην καθοδήγηση των ανθρώπων της Εταιρείας που είχε υποστεί τη ζημιά. Με την εμπειρία μας παίξαμε σημαντικό ρόλο στο να γίνουν οι σωστές ενέργειες, να ολοκληρωθεί η παρουσίαση, να συμπληρωθεί και να υποβληθεί ο πλήρης φάκελος της ζημιάς, ώστε η διαπραγμάτευση με τις ασφαλιστικές εταιρείες να πρoχωρήσει και να συμφωνηθεί το τελικό ποσό της αποζημίωσης.
Πιστεύετε ότι «επικοινωνείται» σωστά προς το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό ο ρόλος της διαμεσολάβησης;
Με ρωτάτε αν ο ρόλος της διαμεσολάβησης «επικοινωνείται» σωστά. Θα απαντήσω στην ερώτηση με μια ερώτηση. Ποιας επικοινωνίας; Ιστορικά ο ρόλος του διαμεσολαβητή ήταν και είναι παρεξηγημένος. Ο πρώτος λόγος ξεκινάει τη δεκαετία 1960-1970 από την πολύ κακή συμπεριφορά ορισμένων εταιρειών (που δεν υπάρχουν σήμερα) και είχε σχέση με τον κλάδο αυτοκινήτων όπου σχεδόν πάντοτε έθεταν αμφισβήτηση τόσο ως προς την υπαιτιότητα όσο και προς το ύψος της ζημίας και αφού ο σκόπελος ξεπερνιόταν ήταν σε τραγική καθυστέρηση η υλοποίηση της πληρωμής. Ο δεύτερος λόγος αναφέρεται στην πιο πρόσφατη στρατολόγηση των ατόμων για στελέχωση των υποκαταστημάτων (agencies) προώθησης των προϊόντων κλάδου ζωής και υγείας.
Οι εταιρείες μετά από μια πολύ σύντομη παρουσίαση των προϊόντων τους με τη μορφή ολιγοήμερου φροντιστηρίου εξαπέλυσαν στην αγορά δεκάδες ημιμαθείς «ασφαλιστικούς συμβούλους» που σε σοβαρό ποσοστό θεωρώντας το επάγγελμα παρασιτικό το εγκατέλειπαν μόλις ολοκλήρωναν τον κύκλο γνωριμιών τους. Το αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών ήταν ο πελάτης να χάνει τον «ασφαλιστή» του που τον διαδέχεται ένας άλλος άγνωστος. Ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι την κατάργηση του υποχρεωτικού τιμολογίου πυρός οποιοσδήποτε μπορούσε να συνάψει μια σύμβαση πρακτόρευσης και με την καταπληκτική προμήθεια 32,5% εκμεταλλευόταν τις γνωριμίες του και ασφάλιζε την εταιρεία του χωρίς καν να έχει άλλη σχέση με το επάγγελμα.
Εκτιμώ πως πρόσφατα άλλαξε η αντίληψη για την ασφάλιση στις μικρές βιομηχανικές και οι βιοτεχνικές επιχειρήσεις λόγω της δημοσιοποίησης περιπτώσεων μέσα από τα ΜΜΕ. Σταδιακά βλέπουμε ότι οι επιχειρηματίες αρχίζουν να αισθάνονται την ανάγκη υπεύθυνης και επαγγελματικής πληροφόρησης που δεν μπορούν να λάβουν από οπουδήποτε. Παράλληλα η ανάγκη συμπλήρωσης της υγειονομικής περίθαλψης λόγω επιδείνωσης της κρατικής μέριμνας δημιουργεί την ανάγκη άμεσης επικοινωνίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες όμως ο μόνος τρόπος επικοινωνίας είναι οι διαμεσολαβητές. Αλλά ακόμη είμαστε μακριά από το να μπορεί η ασφαλιστική διαμεσολάβηση να καταστεί συνείδηση στον Έλληνα ασφαλισμένο και να επικοινωνείται όπως θα έπρεπε σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπως π.χ. ΗΠΑ, όπου η διαμεσολάβηση είναι υποχρεωτική.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing – Απρίλιος 2017