Η ανάγκη για δομημένη πολιτική αντιμετώπισης, εξειδικευμένους επαγγελματίες και μέτρα ασφαλείας στα συστήματα δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών αναδεικνύεται μέσα από το περιστατικό απώλειας δεδομένων 79 εκατ. πελατών της Anthem.
Η Anthem η μεγαλύτερη ασφαλιστική στον τομέα της υγείας στην Αμερική μετά από την επίθεση που δέχτηκε και τη ζημία που προκλήθηκε στους πελάτες της προχώρησε σε συμβιβασμό 115 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα μάλιστα με το reuters οι νομικοί που έχουν εμπλακεί στην υπόθεση χαρακτηρίζουν το εν λόγω ποσό το μεγαλύτερο που έχει δοθεί ποτέ για παραβίαση δεδομένων. Η συμφωνία για την αποζημίωση έγινε την προηγούμενη Παρασκευή, ανακοινώθηκε από τους δικηγόρους των ασφαλισμένων και πλέον αναμένεται να εγκριθεί από τις δικαστικές αρχές.
Η αποζημίωση θα χρησιμοποιηθεί για να ελεγχθεί κατά πόσο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα υποστούν ζημία οι άνθρωποι που τα προσωπικά τους δεδομένα έχουν διαρρεύσει.
Το περιστατικό αποκαλύφθηκε το Φεβρουάριο του 2015 όταν η Anthem δήλωσε ότι ένας χάκερ μπήκε στη βάση δεδομένων της και απέκτησε πρόσβαση σε στοιχεία όπως ονόματα, ημερομηνίες γέννησης, αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, διευθύνσεις καθώς και σε πληροφορίες εισοδημάτων και εργασίας.
Το ζήτημα που γεννάται είναι κατά πόσο είναι διασφαλισμένες οι ασφαλιστικές εταιρείες τόσο σε επίπεδο ασφαλιστικής προστασίας για cyber insurance όσο και σε επίπεδο εσωτερικής “οχύρωσης” με κανονισμούς, συστήματα και ανθρώπους με τεχνογνωσία.