Διπλό φίλτρο προστασίας του προς ασφάλιση καταναλωτή μέσω του bancassurance θέτει ο κανονισμός GDPR περί διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων.
του Πλάτωνα Τσούλου
Το νέο πλαίσιο υποχρεώνει τις τράπεζες εφόσον διαμεσολαβούν για την ασφάλιση του πελάτη τους να εξασφαλίζουν πρώτα τη συγκατάθεσή του και εν συνεχεία να προβαίνουν στην όποια ενημέρωσή του.
Πρόκειται για υποχρέωση η οποία βρίσκει εφαρμογή τόσο στα γκισέ των τραπεζικών υποκαταστημάτων, όσο και στα call center, αλλά και στις πωλήσεις μέσω internet. Ένα δεύτερο θέμα το οποίο αντιμετωπίζουν πλέον οι τράπεζες κατά την πώληση ασφαλιστικού προϊόντος είναι η υποχρέωση που έχουν να εξασφαλίσουν την εξουσιοδότηση των πελατών τους προκειμένου να κάνουν χρήση των προσωπικών τους δεδομένων, προωθώντας τα στην ασφαλιστική ή τις ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται.
Η προσαρμογή λοιπόν των τραπεζών στο GDPR τις υποχρεώνει στην εφαρμογή μιας νέας, περισσότερο χρονοβόρας, διαδικασίας προσέγγισης του πελάτη, θέτοντας στο bancassurance μικρά – καθημερινά εμπόδια που δεν υπήρχαν πριν την 25 Μαΐου, οπότε και τέθηκε σε εφαρμογή ο κοινοτικός κανονισμός.
Σημειώνεται ότι, στο πεδίο των πωλήσεων αντίστοιχα ζητήματα δεν τίθενται για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθότι ελάμβαναν και πριν το GDPR ανάλογες εξουσιοδοτήσεις από τους πελάτες τους.
Ας δούμε, τώρα, ποιες είναι ορισμένες από τις βασικότερες αλλαγές τις οποίες προκαλεί ο GDPR γενικότερα στην αγορά:
- Η χρήση προσωπικών δεδομένων, όπως και τα στοιχεία επαφών χρηστών μέσω διαδικτύου (e-mails, τηλέφωνα κ.ά.) προϋποθέτουν τη σύμφωνη γνώμη του χρήστη.
- Κάθε πολίτης θα έχει σαφέστερη εικόνα για το ποιος, πότε, γιατί και με ποιο τρόπο κάνει χρήση των προσωπικών του στοιχείων.
- Κάθε υπεύθυνος εταιρείας από την οποία χρήστης αρχείου ζητήσει τη διαγραφή των στοιχειών του, υποχρεούται να ανταποκριθεί άμεσα, αλλά και να μεριμνήσει ώστε τα στοιχεία του χρήστη να διαγραφούν και από όποια άλλη βάση δεδομένων έχουν αναδημοσιευθεί με ευθύνη ή διαμεσολάβηση της ίδιας της εταιρείας (Δικαίωμα στη λήθη).
- Ο υπεύθυνος διαχείρισης προσωπικών δεδομένων έχει την υποχρέωση της άμεσης ανταπόκρισής του σε περίπτωση που κάποιος χρήστης ζητήσει διόρθωση ή συμπλήρωση στοιχείων του.
- Ο χρήστης έχει δικαίωμα να αρνηθεί την επεξεργασία δεδομένων του, ιδίως εφόσον πρόκειται για την κατάργηση – διαγραφή του προφίλ του, ή εφόσον πρόκειται για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης.
- Διαγράφονται από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι σελίδες ατόμων ηλικίας κάτω των 16 ετών.
- Η παραμονή τους θα επιτρέπεται μόνο με συγκατάθεση των γονέων τους.